ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שכר הטרחה טרם טופל

פתיחת משפטו של ראש הממשלה; פרקליטיו יבקשו לדחות בשנה

מחר בשעות הצהריים, לראשונה בתולדות ישראל, ראש ממשלה מכהן יישב על כסא הנאשמים בבית המשפט כשהוא מואשם בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים • פרקליטיו יבקשו מבית המשפט לדחות בשנה את הקראת הראיות בגלל שעדיין לא התקבלה החלטה בנושא שכר הטרחה

פתיחת משפטו של ראש הממשלה; פרקליטיו יבקשו לדחות בשנה
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

מחר (ראשון) בשעה 15:00 בצהריים, לראשונה בתולדות ישראל, ראש ממשלה מכהן ישב על ספסל הנאשמים כשהוא חשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים. שלוש שנים עברו מאז שנפתחה החקירה בעניינו של נתניהו, ולאחר מספר דחיות ואף דרישה שנדחתה על-ידי השופטים לאפשר לרוה"מ לא להתייצב לפתיחת משפטו, מחר בצהריים המשפט יפתח.

עם זאת, פרקליטי נתניהו צפויים לבקש דחייה של שנה בהקראת הראיות נגדו, בשל כך שנושא שכר טרחתם טרם טופל, והם ממתינים להחלטת ועדת ההיתרים בעניין זה. כך מדווח גיא פלג בחדשות 12.

מנגד, ניתן להעריך כי הרכב השופטים יודיע דווקא על כוונתו לנהל את המשפט בקצב מזורז של שלושה דיונים בשבוע. אולם, פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו צפויים לומר כי לא קיבלו את כל חומרי החקירה - דבר שהם טוענים כבר כעת. מיד לאחר שאלת השופטים מחר אם הם קראו את כתב האישום, צפוי להיקבע תאריך לשלב ההוכחות.

בשעת המשפט מחר, צפויים אלפי פעילי ימין וביניהם אף שרים בכירים וחברי כנסת, להגיע לעצרת הזדהות עם נתניהו מחוץ לבית המשפט.

השר לביטחון פנים ושר המשפטים לשעבר, אמיר אוחנה, תקף את הפרקליטות בריאיון לחדשות 12. לדבריו, שופט בית המשפט העליון מני מזוז, כמו גם מנדלבליט, "זיהו סימון מטרות בפרקליטות". הוא אמר כי "שר המשפטים לשעבר טומי לפיד אמר שיש שם חוליות טרור, המועדון כבר בער - אני באתי לכבות".

אוחנה הוסיף כי "המצב במשטרת ישראל הוא טוב מהמצב בפרקליטות, שוטרים נחקרים כל העת ולכן המערכת יודעת לנקש עשבים שוטים. מתי בפעם האחרונה מישהו נחקר בפרקליטות? אני מודאג יותר ממה שקורה שם".

השר לביטחון הפנים אמר כי מדובר באינטרס של מחנה הימין להילחם בשחיתות במערכת הציבורית. "מצביעי הליכוד לא מאמינים לתזה של הפרקליטות. העוול הוא למחנה הימין, מי שעומד מחר למשפט - זה מחנה הימין". אוחנה התייחס גם לפרשת הרפז, ואמר כי "יש עננה כבדה מאוד של חשדות מעל היועץ המשפטי לממשלה. יש כאן מערכת שמתחבאת מאחורי צווי איסור פרסום ומסתירה באפילה דברים".

בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד