י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אין ציפיות, אין אכזבות"

סער נגד נתניהו: "אותי הוא לא הצליח לשכנע"

אחרי שסירב להצעת נתניהו לכהן כשגריר בנכר, חבר הכנס גדעון סער מתראיין ותוקף. "בשיחה שהייתה לי עם ראש הממשלה, שהוא אדם עם כושר שכנוע מאוד גדול, אותי הוא לא הצליח כל כך לשכנע"

סער נגד נתניהו: "אותי הוא לא הצליח לשכנע"
בנימין נתניהו/גדעון סער צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ/יונתן זינדל פלאש 90

חבר הכנסת גדעון סער, מי שנבחר בפריימריז של הליכוד בחמישייה הפותחת, אך נותר מחוץ לממשלה, יוצא הערב (מוצאי שבת) במתקפה כנגד ראש הממשלה. לדבריו נתניהו מנע מימנו תפקיד בכלל נקמה אישית ברקע היחסים בינו לבין ראש הממשלה.

בראיון ל'החדשות', אמר חבר הכנסת סער: "חבר כנסת זה מאוד מכובד, יש בזה אפילו עניין חינוכי". סער עקץ ואמר "אני רואה אנשים שנכנסו לפני יומיים וחצי לכנסת, והם כבר חייבים להיות סגני שרים ושרים. הייתי בוודאי שמח להיות שר במשרד רציני, אני חושב שהייתי יכול להעלות תרומה משמעותית, ושהציבור הרחב וציבור הליכוד היו מאוד תומכים בכך, אבל ראש הממשלה בחר כפי שהוא בחר".

"לא הופתעתי" הבהיר סער שהסביר כי "למדתי פעם מראש ממשלה אחר שעבדתי איתו, שרון, משפט מאוד קולע: 'כשאין ציפיות, אין אכזבות'".

כשנשאל סער אם לא קיבל תפקיד בשל נקמה אישית, השיב: "אני לא פרשן, ולא אני צריך להסביר את זה. בשיחה שהייתה לי עם ראש הממשלה, שהוא אדם עם כושר שכנוע מאוד גדול, אותי הוא לא הצליח כל כך לשכנע".

עוד אמר חבר הכנסת סער כי כשאתה נכנס לפוליטיקה זה מסע קשה. אתה עובר התמודדויות, עליות, ירידות. הדבר החשוב בכול העניין הוא שאני אוהב את הכנסת, ואייצג את הבוחרים שלי בצורה מכובדת ואפקטיבית. בניגוד לאחרים, לא עשיתי קמפיין - לא באולפנים ולא בדרך אחרת - למנות אותי, ולא באתי עכשיו לאולפן כדי לפתוח בקינה ובנהי למה לא מוניתי".

סער סיפר כי "הועברה אליי לפני שבועיים הצעה מאוד מכובדת לתפקידים דיפלומטיים, לאחר מכן ראיתי שידידי גלעד ארדן נעתר להצעה הזו. אני חושב שהוא יכול לעמוד באתגר הזה, מברך אותו שיצליח. כשאני קיבלתי את ההצעה הזו חשבתי שלא נשלחתי על ידי חברי הליכוד לעשות תפקיד דיפלומטי בניכר, בכיר ככל שיהיה".

סער הסביר בראיון כי "אחרי שחזרתי לצמרת הליכוד אחרי כחמש שנים בחוץ, למרות שראש הממשלה לא עשה מזה סוד - בלשון המעטה - שהוא לא רצה אותי שם, למדתי שהמעמד הציבורי שלי לא נקבע ולא ייקבע לפי מה שאני אקבל או לא אקבל מראש הממשלה. אני אסלול את הדרך שלי. אני מכבד את ראש הממשלה, הוא נבחר בפריימריז וקיבלתי את ההכרעה. נרתמתי ועבדתי קשה מאוד בכל מערכות הבחירות להצלחת הליכוד".

במהלך הראיון עקץ גדעון סער את חבריו למפלגה כשאמר כי "לא אשנה את דרכי - אני לא אבסס את מערכת היחסים שלי עם רה"מ על חנופה והתבטלות - זה לא יקרה. אני מכבד אותו, יש לי את עמוד השדרה שלי והמחויבות האידיאולוגית שלי וכך אפעל. אני לא מחפש להתנגח איתו וכשדעתי שונה, לא אחשוש להתווכח איתו או להיאבק על עמדותיי".

בדבריו התייחס חבר הכנסת סער למשפט נתניהו שיפתח מחר ואמר: "אני מניח שהוא יכפור בהאשמות נגדו. לא נוח לי לראות את ראש הממשלה על כיסא הנאשמים, לא חושב שלמישהו יהיה נוח לראות את זה. זה לא יום קל, לא רק לו גם לרבים אחרים בעם ישראל. אני מאחל בכל ליבי לראש הממשלה שיצליח להוכיח את חפותו ושיצליח במשפט. הוא זכאי להליך הוגן. אנחנו הולכים אחרי רה"מ הרבה מאוד שנים, הוא אדם עם הרבה מאוד זכויות והישגים וזה בהחלט לא יום קל. עם זאת מגיעה לו הזכות שלו להליך הוגן ואני מאחל לו הצלחה במאבק שלו".

גדעון סער בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד