י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זו תעודת עניות

אלשיך: "לא האמנתי שהמשפט יתחיל כשנתניהו מכהן"

בראיון מיוחד שהעניק המפכ"ל לשעבר אלשיך, הוא התייחס למשפט נתניהו שיחל מחר. "לא האמנתי שהמשפט הזה יתחיל כשנתניהו מכהן כראש ממשלה" • בקשר למינוי מפכ"ל למשטרה: "דעתי נחרצת. אין שום סיבה, צורך והצדקה להצניח מועמד מבחוץ"

אלשיך: "לא האמנתי שהמשפט יתחיל כשנתניהו מכהן"
רוני אלשיך צילום: פלאש 90

מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך, מי שנחשב שהוביל את החקירות של המשטרה נגד נתניהו שהתחילו בתקופת כהונתו, שובר שתיקה הערב לאחר זמן רב שלא התראיין, הוא מתייחס בראיון נרחב לערוץ 12 למשפט נתניהו שיחל מחר. אלשיך אמר, כי לא האמין שהמשפט יחל בעוד נתניהו מכהן כראש הממשלה "לא האמנתי שהמשפט הזה יתחיל כשנתניהו מכהן כראש ממשלה" אמר אלשיך וטען כי "זו תעודת עניות לכל אלה שמסביבו".

המפכ"ל לשעבר אלשיך התייחס בראיון גם להתקפה של אמסלם על היועמ"ש מנדלבליט. אלשיך אמר כי "ההתקפה של השר אמסלם נועדה לערער את שיווי המשקל של המערכת כולה. זו התנהגות מאפיוזית, שלא מתאימה למדינה דמוקרטית".

אלשיך מתח ביקורת על המערכת הפוליטית שלא מבקרת את ההתקפות על רשויות החוק, לדבריו התוצאה תהיה שבקרוב ההתקפות יחלו על השופטים עצמם "מה שמזעזע לא פחות זו השתיקה של רוב הפוליטיקאים. אם המנהיגות תמשיך לשתוק אחרי מתקפות כאלה - יגיע מהר מאוד תורם של הרכב השופטים שדן בתיק נתניהו".

אלשיך התייחס לפסיקת בג"ץ בנוגע לעתירות שהוגשו נגד הטלת הממשלה על נתניהו ואמר כי "הפסיקות של בג"ץ שיקפו את החוק היבש, אבל אם המדינה הייתה במצב אחר - ייתכן שבפסיקות בג"ץ היה נוטה לפרשנות מרחיבה יותר וערכית יותר".

בראיון נשאל אלשיך על דעתו בעניין מינוי קבוע למפכ"ל המשטרה. יש לציין כי אלשיך עצמו מונה לתפקיד בהצנחה מבחוץ ולא שירת לפני כן במשטרה. אלשיך אמר כי "דעתי נחרצת. אין שום סיבה, צורך והצדקה להצניח מועמד מבחוץ. יש מועמדים ראויים בתוך הארגון ואין שום הצדקה לטלטל את המשטרה. אם זה בכל זאת ייעשה - זה יהיה רק משיקולים זרים". יצויין כי ע"פ ההסכם הקואליציוני עד 100 יום מהרכבת הממשלה הוסכם שלא לעסוק במינויים בכירים.

משפטו של בנימין נתניהו רוני אלשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד