י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מוציאים את הנשמה"

הראש"ל לשר אביטן: "לזרז מינויו של רב אשכנזי בירושלים" • צפו

במסגרת שיעורו השבועי אותו מוסר מידי מוצאי שבת הראש"ל הגר"י יוסף, הוא אירח לצידו כרב מקדים את שר הדתות החדש הרב יעקב אביטן ובדבריו האיץ בו לפעול למינויי רבנים ובהם רב בעיר ירושלים • "צריך לזרז את הדבר הזה. מה שאפשר לעשות הכל לפי החוק" • צפו בתיעוד

הראש"ל לשר אביטן: "לזרז מינויו של רב אשכנזי בירושלים" • צפו
הגר''י יוסף בפתיחת שיעורו צילום: יעקב כהן

במסגרת שיעורו השבועי הקבוע של הראש"ל הגר"י יוסף, השתתף השבוע השר לשירותי דת הנכנס, הרב יעקב אביטן כרב המקדים. בתום שיעורו, בירך הראשון לציון את השר הנכנס וקרא לו לפעול למינויי רבנים ובהם רב בעיר ירושלים.

"צריך הרבה לפעול" קרא הראשון לציון לשר אביטן, כשהוא מציין כי "הציבור הרבה מחכה, יש למעלה מעשרים ערים בארץ כ'צאן ללא רועה', בלי רבנים".

הראש"ל פנה לשר ואמר: "צריך ללמוד את החסר, צריך לזרז את הדבר הזה. יש הרבה מאוד בירוקרטיה עד שממנים רב עיר מוציאים את הנשמה. כבודו יעשה את זה כמה שיותר מהר".

הגר"י יוסף הדגיש בדבריו, כי "חסרים הרבה רבנים בערים" ותהה "איך אפשר תל אביב בלי רב עיר, חיפה בלי רבני ערים". בין הערים ציין הגר"י יוסף גם את העיר ירושלים, שם מעמדו של הרב אריה שטרן לוט בערפל. הרב קרא למנות גם רב עיר בירושלים. לדבריו, "ירושלים בלי רב ראשי אשכנזי ויש עוד ערים שאין בהן רבנים".

הראש"ל אמר נחרצות כי "צריך לזרז את הדבר הזה. מה שאפשר לעשות הכל לפי החוק, אני מקווה שכבודו יגמור את הקדנציה ויוכל לחתום על 25 רבני ערים שמינית אותם".

בדבריו בירך הראש"ל את השר הרב יעקב אביטן שהחל את תפקידו ולו אתגרים במינויי רבני ערים, מועצות דתיות וכן מספר תקנים פנויים של דיינים.

הגר"י יוסף יעקב אביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד