ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
שיחות מאחורי הקלעים

בסאטמר טוענים: בגלל האדמו"ר - טראמפ הורה לפתוח את בתי הכנסת

דרישתו של הנשיא טראמפ לפתוח את בתי הכנסת במיידי, מגיעה לאחר שיחה שהתנהלה בשבוע החולף בין האדמו"ר מסאטמר ליועץ אבי ברקוביץ. הרבי ביקש ממנו לסייע אצל טראמפ לפתוח בחזרה את בתי הכנסת

בסאטמר טוענים: בגלל האדמו"ר - טראמפ הורה לפתוח את בתי הכנסת
אבי ברקוביץ' / הרבי מסאטמר צילום: באדיבות המצלם

נשיא ארצות הברית הודיע ביום שישי האחרון לכל מושלי המדינות לפתוח במידי את בתי הכנסת, הנשיא גם אמר שאם הם לא יפתחו את בתי הכנסת הוא יתערב ויפתח את בתי הכנסת בכל המדינות.

הסיבה לנאום של הנשיא ומה שהתרחש מאחורי הקלעים קודם הנאום - לא ידוע לכולם.

כזכור, מיד עם פריצת מגיפת הקורונה, התקיימה שיחה מהבית הלבן לכמה רבנים ואדמו"רים בניו יורק בראשם האדמו"ר המהר"א מסאטמר, שדיבר עם היועץ המיוחד של הנשיא, אבי ברקוביץ, שביקש מהאדמו"ר לסגור את הכל.

בתחילת השבוע האחרון התקשר האדמו"ר מסאטמר ליועץ אבי ברקוביץ וביקש ממנו לפתוח בחזרה את בתי הכנסת, בטענה שסגירת בתי הכנסת בניו יורק היא רק תוצאה של משחק פוליטי של מושל ניו יורק אנדרו קומואו, וכמו שהבית הלבן ביקשו מהרבנים לסגור עכשיו הוא מבקש מהבית הלבן לפתוח את הכל.

ביום רביעי האחרון התקשר היועץ ברקוביץ לאדמו"ר ואמר לו שהוא דיבר עם הנשיא בנושא והנשיא הבטיח לו לפעול לפתוח את הכל עוד לפני חג השבועות, ואכן ביום חמישי הזכיר הנשיא את בתי הכנסת, ולמחרת ביום שישי הנשיא ביקש מכל מושלי המדינות לפתוח מיידית את הכל, ואכן בעקבות דבריו של הנשיא, מושל ניו יורק נתן היתר לפתוח את בתי כנסת.

יצויין שלקראת חג השבועות יחזור האדמו"ר להתפלל בבית הכנסת הגדול בעיר קרית יואל יחד עם רבבות חסידי סאטמר שיגיעו לחגוג את החג בצל הקודש כבכל שנה ללא שום שינוים.

סאטמר קורונה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד