י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יוצא דופן

אסטרטג ישראלי התראיין לעיתון סעודי ושיבח את הרפורמות

דבר לא אופייני התרחש בסעודיה בסופ"ש האחרון. בין עמודי העיתון היוצא בבירה התפרסם ראיון עם אסטרטג ישראלי אשר שיבח את הרפורמות של יורש העצר בן סלמאן לצד מאבקו באיום האיראני

אסטרטג ישראלי התראיין לעיתון סעודי ושיבח את הרפורמות
הראיון בעיתון הסעודי צילום: צילומסך

לא בכל יום מפרסם עיתון סעודי ראיון עם אזרח ישראלי אוונגליסטי, ובמיוחד אחד העוסק בכמה מהנושאים החשובים העומדים על סדר היום של הממלכה הסעודית.

ג'ואל רוזנברג הוא אסטרטג תקשורת אמריקאי-ישראלי, סופר ומנהל ארגונים ללא מטרות רווח, התראיין לעיתון סעודי, דבר לא אופייני לסעודיה, עיתון אל-ריאד, הוא עיתון היוצא בבירת ערב הסעודית, הכתב שלהם הוא זה שיזם את השיחה.

רוזנברג מציין, כי "המאמר מעולם לא הזכיר שאני ישראלי, או שעשיתי את הראיון בטלפון מביתי בירושלים. המאמר גם נמנע בזהירות משימוש במילה "ישראל", למרות שציינתי את המילה ישראל שוב ושוב במהלך הראיון". עם זאת כותב רוזנברג, "בסך הכל אני רואה בכך התפתחות חיובית מאוד".

בראיון אמר ג'ואל כי, "הרפורמות שעורך יורש העצר מוחמד בן סלמאן הן היסטוריות ומשפיעות חיובית ודרמטית על הממלכה הסעודית ועל האזור".

"רפורמות מסוג זה מראות שסעודיה רוצה להוביל יוזמות בנושא שלום שישנו את דרכה של ערב הסעודית והמזרח התיכון לעבר עתיד טוב יותר, בהנחיית מנהיגות צעירה וחזון חדש", אמר רוזנברג.

עוד אמר רוזנברג לעיתון אל-ריאד כי האיום האיראני הוא הסכנה העיקרית של המזרח התיכון, ושיבח את האסטרטגיה של יורש העצר כלפי איראן.

רוזנברג הוסיף, "אני רואה שסעודיה, בהנהגתו של יורש העצר, עושה צעדים חשובים אשר מביאים אותה ליכולת להרחיב בריתות ושותפויות. זה יביא לרווחים אסטרטגיים וכלכליים עבור המדינה, במיוחד מכיוון ששני שלישים מהסעודים הם צעירים, מתחת לגיל 30. הם מחפשים לנצל את מלוא הפוטנציאל של סעודיה".

האסטרטג אמר לעיתון על כך שהדור הצעיר בסעודיה יותר סובלני. "הנוער הסעודי של ימינו לא גדל וחווה את העימותים של האזור ולא הושפע מהם באופן אישי, הם לא היו עדים למלחמות 1948, 1967 ו-1973. זהו דור חדש עם התמודדות שונה וצרכים חדשים עימם מתמודד יורש העצר."

רוזנברג סיכם, "הניסיון האישי שלי במפגש עם יורש העצר היה חיובי מאוד, ואולי דוגמא קטנה לעתידה של ערב הסעודית - מדינה הפתוחה לקבל פנים לאחרים, ומטרתה להעמיק את היחסים הסעודיים עם שאר העולם. זה בהחלט האינטרס הלאומי של הסעודים לגוון את כלכלתם, ולהשיג זאת על ידי גיוון היחסים עם כל מדינה בעולם והפיכתה של סעודיה למדינה שמובילה את המאמצים לקראת שלום ומתינות במזרח התיכון".

ג'ואל רוזנברג מוחמד בן סלמאן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד