י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המערכת הפוליטית כמרקחה

פתיחת המשפט של רה"מ נתניהו: המגבים, התוקפים והשותקים

המערכת הפוליטית גועשת: בליכוד מגבים את ראש הממשלה נתניהו לקראת משפטו שצפוי להתחיל היום בצהריים ומספר נבחרי הליכוד אף ילוו פיזית את נתניהו למשפטו • באופוזיציה תוקפים בחריפות: "ניסיון הפיכה, חרפה לאומית שלא תשכח" • ובכחול לבן שומרים על זכות השתיקה

פתיחת המשפט של רה"מ נתניהו: המגבים, התוקפים והשותקים
לפיד, גנץ, נתניהו ואוחנה צילום: צלמי פלאש 90

לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה (ראשון), המערכת הפוליטית סוערת וגועשת. בליכוד כמובן מחזקים ומגבים את ראש הממשלה, באופוזיציה תוקפים בחריפות ובכחול לבן שותקים.

המגבים

שורה של חברי כנסת מהליכוד כבר הודיעו כי יגיעו היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים לעמוד לצד ראש הממשלה; בהם: השרים אמיר אוחנה, מירי רגב וצחי הנגבי; וכן חברי הכנסת שלמה קרעי, מאי גולן וקטי שיטרית.

השרה מירי רגב כתבה אמש: "מחר, מיליוני אזרחים יעמדו לצידו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומשפחתו, בבית המשפט המחוזי בירושלים. עם ישראל אוהב ומעריך את ראש הממשלה וזועק על העוול והרדיפה הבלתי פוסקת נגדו ונגד מה שהוא מייצג עבור רבים רבים בישראל".

יו"ר הכנסת יריב לוין, תקף אף הוא את הרשות השופטת ואמר: "יום פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייזכר כאחת מנקודות השפל של מערכת המשפט הישראלית. האישומים כנגד ראש הממשלה הם חסרי תקדים בדמוקרטיות המערביות. מקומם היה, אם בכלל, במישור האתי ולא הפלילי, ולא בכדי משפטנים בכירים בעולם מותחים עליהם ביקורת קשה".

לדבריו, "מדינת ישראל זקוקה למערכת אכיפת חוק הוגנת, שיוויונית ולא בררנית. לכן המשפט שנפתח היום הוא לא רק משפטו של בנימין נתניהו, הוא משפט על עתידה של הדמוקרטיה הישראלית ועל עתיד מערכת אכיפת החוק שלה. אני, כמו מליונים מאזרחי ישראל, עומד היום לצד ראש הממשלה. לצד האמת. לצד הצדק".

שר החינוך יואב גלנט זעק את זעקת הצביעות של התקשורת, שלטענתו תקפה את האפשרות שנתניהו לא יתייצב למשפט אך שתקה מול הסתרת הקלטות מנדלבליט-אשכזני. "בזמן שעושים לראש הממשלה משפט שדה בתקשורת ומשבשים הליכי חקירה, הפרקליטות והיועמ״ש מסרבים לחשוף לציבור את קלטות מנדלבליט. מה הם מסתירים ?".

השר גלנט הוסיף, "הסיפור הזה מרחף כעננה שחורה מזה עשור - הגיעה השעה שהציבור ידע את האמת". לדבריו, "עדיין לא מאוחר לעצור ולבחון את בעיית הסמכות המוסרית של מנדלבליט להוות את צד התביעה כנגד ראש הממשלה תוך חשיפה מלאה של שיחותיו עם אשכנזי".

התוקפים

באופוזיציה המשיכו במתקפה נגד ראש הממשלה, מתקפה אותה מובילים אנשי יש עתיד. לדברי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "אחד אחרי השני עלו שרי הליכוד ביממה האחרונה לשידור במטרה אחת: לאיים על השופטים ולהסית באמירות אלימות נגד רשויות החוק. זה ניסיון ההפיכה היחיד שמתנהל פה. נתניהו וגנץ - זו חובתכם לצאת נגד זה ולהבהיר שלא תתנו לפגוע במנדלבליט או בבית המשפט".

חבר הכנסת לפיד אף תקף את שרי הליכוד שהודיעו כי יתייצבו בדיון בית המשפט לצד נתניהו ואמר כי, "הצטרפות שרים לנתניהו לבית המשפט, כולל שרים האחראים לאכיפת החוק, היא חרפה לאומית שלא תשכח. זה נסיון ההפיכה האמיתי".

אל לפיד הצטרף חברו ח"כ עפר שלח, בכיר יש עתיד, ואמר: ״מילא נתניהו. כבר הבנו שהוא יחריב הכל בניסיון להינצל מאימת הדין. אבל שורת המקהלה של כל נבחרי הליכוד, שמצטרפים לאיומים ולקללות של תזמורת בלפור, היא מבישה באמת. עד כדי כך הפכתם עבדים של מי שפעם אחרי פעם מבזה אתכם".

השותקים

מי שקולם לא נשמע אלו השותפים של ראש הממשלה, בראשם נציגי כחול לבן ששומרים על דממה, וכן הנציגים החרדים וגם החברים לשעבר בסיעת ימינה - שטרם השמיעו את קולם.

'בחדרי חרדים' יוסיף לעקוב ולעדכן מהמתרחש

בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד