י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא נהגו כבוד זה בזה"

זעם: מנהיג הציבור הספרדי נדחק לשולי החתימות

מכתב שכל כותרתו עשיית שלום בין אדם לחברו לא פורסם בעיתון 'המודיע' בטאון אגודת ישראל • ב'יתד נאמן' ביזו את חתימת נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן והביאו אותה שלא בשורה אחת עם מנהיגי הדור

זעם: מנהיג הציבור הספרדי נדחק לשולי החתימות
הגר"ח הגר"יג והגר"ש כהן צילום: פלאש 90

מכתב קצר של גדולי ישראל מכלל החוגים ובראשם חברי מועצות גדולי וחכמי התורה מתפרסם הבוקר (ראשון) בעמוד הראשון של עיתון 'יתד נאמן' ועיתון 'המבשר'. בעיתון 'המודיע' בחרו להתעלם מהמכתב, ככל הנראה בגלל שחתימתו של האדמו"ר מגור נעדרת מהמכתב המאוחד.

בנוסח קצר נכתב: "מגפת הקורונה עודנה מאיימת על העולם כולו, ובכללם יהודים בכל רחבי תבל אשר רבים חללים הפילה ל"ע, ורבים אחרים נפלו למשכב וזקוקים לרחמי שמים מרובים. והנה ידוע, שבימי ספירת העומר נוהגים אבלות על תלמידי רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה, והעיקר לעשות את הכל לתקן את הפגם והחסרון בזה. על כן, דווקא בימים אלו יש צורך להוסיף ולהרבות עוד יותר בענייני בין אדם לחברו".

"על כן יראה כל אחד להתחזק בענייני בין אדם לחברו, ולהשכין שלום בין איש לרעהו. מי שיש לו דין ודברים וריב עם חברו, יראה חובה להשכין שלום ואחווה ביניהם, וגם כשיודע שהוא הצודק, יש לו לפעול כך".

המכתב מסתיים בברכה מיוחדת, "לכל אלו אשר יתחזקו זכות גדולה זו תעמוד לנו ולכל חולי ישראל, ועל ידי "כולנו כאחד" נזכה ל"ברכנו אבינו", ולישועת השם ברחמים ולגאולה השלמה בב"א".

גם מי שאינם חדי עין יבחינו בסדר החתימות השונה בין העיתונים, שכן בעיתון 'המבשר' וגם בעיתון 'יתד נאמן' בחרו לסדר את החתימות על פי סדר הא' ב'. אך ביתד נאמן שלפו את מנהיגי הדור שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לראש הרשימה, כשהם מתעלמים ממנהיג הציבור הספרדי ראש הישיבה חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה - ששמו נדחק לרשימה למטה לפי סדר הא' ב'.

בעקבות כך נרשם זעם רב הבוקר בקרב בני התורה הספרדים על הפגיעה בראש הישיבה חכם שלום כהן. אחד מהרבנים הבולטים בציבור בני התורה הספרדים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' הביע מורת רוח מהדברים והפגיעה החמורה, "הרי כל תוכן המכתב עוסק בכך שלא נוהגים כבוד זה בזה וכאן עושים בדיוק ההפך ממה שרוצים שיתחזקו".

הוא הוסיף, "איך אפשר בכלל להעלות על הדעת לפגוע דווקא בציבור כה גדול ולשים את מרן ראש הישיבה שלא בשורה הראשונה עם מנהיגי הדור, אבל תמיד דורסים אותנו והפעם זה לא יעבור בשתיקה".

המכתב בעיתון 'יתד נאמן' 

המכתב בעיתון 'המבשר'

 

בין אדם לחברו גדולי ישראל חכם שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד