ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סערה ציבורית סביב ערוץ מסיונרי חדש שמטיף בשפה העברית להמרת דת

בשבוע שעבר עלה בישראל ערוץ תעמולה מיסיונרי בטלוויזיה • הערוץ משדר למאות אלפי בתים בישראל ביד לאחים אספו  מקבץ הוכחות מרשיעות על כוונות המיסיונרים ועל פועלם • המיסיונרים: "זו יוזמה פורצת דרך שתביא את הנצרות להיות זמינה ב-600,000 בתים בישראל" • יד לאחים בפניה לרבנים ואנשי ציבור לעצור את הסכנה לאלתר

סערה ציבורית סביב ערוץ מסיונרי חדש שמטיף בשפה העברית להמרת דת
ערוץ טלויזיה מסיונרי צילום: pixsabay

מזה כמה חודשים שאגף המחקר ב'מחלקה למאבק במיסיון' של יד לאחים עוקב אחר כוונתו של וורד סימפסון, מיסיונר ידוע המפעיל בחו"ל את ערוץ הטלוויזיה האוונגליסטי 'גוד טי וי', להפעיל גם בארץ שלוחה של הטלוויזיה המיסיונרית שהוא מפעיל בחו"ל, אשר תשדר למאות אלפי בתים בישראל באחד מערוצי רשת התקשורת HOT, תחת השם "שלנו".

ביד לאחים בדקו וגילו ציטוטים רבים של סימפסון המדברים בצורה ברורה על מטרתו האמתית של הערוץ, ופנו מבעוד מועד לשורת חברי כנסת דתיים וחרדיים, אשר נרתמו לפעילות מיידית.

במקביל פנה יד לאחים במכתב בהול לשר התקשורת עם שורה של הוכחות בנושא, בדרישה כי הערוץ המיסיונרי ייסגר לאלתר. בעוד כלפי חוץ מסווים המיסיונרים את פעולתם ואינם מבהירים בשום צורה כי מדובר בערוץ תעמולה, הרי שההוכחות הברורות שיש ליד לאחים משנות את התמונה מקצה לקצה.

בין היתר צורפו צילומי מסך מאתר 'גוד טי.וי' בו נרשם על הצהרת הכוונות של המיסיונרים: "לראשונה בהיסטוריה, ערוץ הטלוויזיה 'הבשורה המשיחית' אמור לשדר. זה יגיע לצופים יהודים וערבים בישראל, בעברית. ויהיה זמין בכ-600,000 בתים ישראליים עם תכניות בעברית, ובאנגלית עם כתוביות בעברית.

זו יוזמה פורצת דרך. הבשורה הנוצרית תשודר בכל רחבי ישראל בשפה המחודשת של הנביאים היהודים הקדומים".

כיתוב לתמונה: מכתב הראשל''צ לשר התקשורת • קרדיט: יד לאחים

לפני כשבועים לאור בקשת יד לאחים פנה הראשון לציון הרב הראשי הרב יצחק יוסף בפניה נרגשת בכתב ובעל פה לשר התקשורת עד לא מכבר, ח''כ דודי אמסלם אשר נענה לקריאת הראשל''צ והביע דעה נחרצת באומץ ובקול ברור נגד הערוץ המסיונרי. בד בבד פנה ח''כ אמסלם מידית ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, שיפתח בחקירה מעמיקה ומקיפה בנושא, וידאג ששום ערוץ לא יפר את תנאי רישיונו ושאם אכן הערוץ המדובר עוסק במיסיונריות, הוא יוסר לאלתר. אשר ביטן, יו''ר המועצה, הצטרף למתנגדים לערוץ וטען כי בהסכם עם הערוץ המסיונרי התחייבו אנשיו כי לא ישדרו בו הטפה להמרת דת אך המציאות מוכיחה כי הם לא עומדים בהתחייבותם. בד בבד הרב ח''כ משה גפני אמר "כי חברי הכנסת האמונים על קודשי שיראל יעשו כל אשר לאל ידם למנוע את הערוץ המסוכן הזה".

לפי הודעת המועצה ישנה אי התאמה בין הצהרת הערוץ בבקשת הרישיון לבין השידורים בפועל. "בפועל נראה כי הערוץ מבקש לפנות ליהודים ולשכנע אותם" ובנוסף לכך מאמץ הערוץ דרכי רמיה ומטיף "כי הם יכולים להאמין בכך ולהישאר יהודים. מדובר בשינוי מהותי"

ביד לאחים אמרו כי הערוץ מהווה פלטפורמה לכל ארגוני המסיון בארץ דרכה הם ירחיבו את פעולתם. המיסיונרים מצהירים בהודעתם כי המיסיונר רון קנטור המפעיל בירושלים כנסיה מיסיונרית וכן המיסיונר אבי מזרחי המפעיל כנסיה מיסיונרית בתל-אביב,  עובדים עם הערוץ.

עוד אומרים ביד לאחים "מדובר בתרמית של המיסיונרים, כאשר בו בזמן שהם משדרים תוכן נוצרי שנועד להמרת דת, הם עושים שימוש מתוחכם בסמלים יהודיים מובהקים. זוהי זריית חול בעיני הציבור, ולא ברור האם מותר להם לעשות זאת מבחינה משפטית".

משנה חומרה רואה יד לאחים בכך שמפעילי הערוץ מדגישים כי הוא פתוח לכולם – כולל לקטינים, בעוד חוק העונשין אוסר על הטפה להמרת דת לקטינים. יצויין כי בעקבות פניית הארגון חברי כנסת רבים הביעו שאט נפש מהערוץ המסיונרי, והם פועלים מול הרשויות למנוע את הסכנה. למרות המאמצים הרבים שנמשכים כל העת, עדין הערוץ ממשיך בשידורי הטפה להמרת דת באין מפריע.

יד לאחים נצרות מיסיונרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד