ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
לקראת עונת הרחצה

האם ישנה סכנת הידבקות בים או בבריכה? כך תישמרו

עונת הרחצה החלה באופן רשמי עם ההקלות על המגבלות שהטילה הממשלה על תנועת אזרחים. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) מפרסם מספר הנחיות כיצד להישמר מהידבקות בחוף היה או בבריכה

האם ישנה סכנת הידבקות בים או בבריכה? כך תישמרו
ילד שוחה בבריכה צילום: pixabay

בחסדי שמים נראה כי התפרצות המגיפה בישראל דעכה לגמרי, המשק חוזר בהדרגה לפעילות וגם עונת הרחצה נפתחה באופן רשמי. אנשים רבים חזרו לפקוד את חופי הרחצה והבריכות, ועל רקע החשש הגדול הוא שמהתפרצות שנייה של הנגיף עולה השאלה מה הסיכוי להידבק בנגיף בים או בבריכה ואיך אפשר להימנע מכך. הנה ההמלצות של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) שהובאו בערוץ 12.

ע"פ ה-CDC, נראה שעד כה אין ראיות לכך שניתן להידבק בווירוס במקומות כמו בריכה וים, אך למרות זאת זה לא אומר באופן וודאי שאי אפשר להידבק, אלא שקיימת אפשרות כזו - אם כי נמוכה ולכן חשוב להקפיד על אמצעי בטיחות והיגיינה וריחוק חברתי.

עוד ממליץ ה-CDC להימנע מהתקהלויות שבהן אין אפשרות לשמור על מרחק שני מטרים בין אדם לאדם, זאת אומרת שההפקדה על שני מטרים היא עדיין חשובה וגם אם אתם בתוך המים או מחוצה להם – המשיכו להקפיד על שני מטרים בין אדם לאדם.

אם באתם לבילוי בים עם אביזרים כמו מזרן מתנפח, אבובים, מצופים או משקפי שחייה עדיף שלא תחלקו אותם עם אחרים, למרות שהדיווחים האחרונים מצביעים על כך שהסבירות להידבק ממשטחים היא נמוכה, היא עדיין קיימת ובאם אתם משתתפים באביזרים עם אדם נשא - אתם עלולים להידבק, במיוחד אם מדובר במשקפי שחייה, עקב המגע עם העיניים.

ע"פ המלצת ה-CDC, נדרש שיהיו בבריכות סבון ידיים ונוזלים לחיטוי, וחיטוי מרבי על המשטחים כמו המעקות ומשטחי ההלבשה, וכן ממולץ לשמור על היגיינה, כך שלפני שאתם מגיעים לבריכה, כדאי שתבדקו באם הנהלת הבריכה מקפידה על דברים אלו.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד