י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ניתן לזהות מוקדי התפרצות

מחקר: כיצד תסייע מערכת הביוב למלחמה בנגיף

מחקר שנערך באוניברסיטת ייל שבארה"ב, מצביע על תרומה משמעותית של דגימות ביוב למאבק בקורונה. החוקרים טוענים כי באמצעות ניתוח דגימות ביוב ניתן לזהות מוקדי התפרצות בין שלושה ימים לשבוע לפני בדיקות קורונה או נתוני אשפוז בבתי חולים

מחקר: כיצד תסייע מערכת הביוב למלחמה בנגיף
צילום: פיקסביי

מגיפת הקורונה ממשיככה להתפשט בעולם בקצב מבהיל ובשבוע האחרון נשבר שיא במספר הנדבקים בעולם ליממה אחת כשהמספר עמד על יותר ממאה אלף נדבקים ביום. מחקרים בעולם כולו מנסים להבין מה הדרך היעילה ביותר להילחם בנגיף הקטלני, וכעת מתברר ממחקר שנערך בארה"ב כי יתכן דווקא שבאמצעות מערכת הביוב ניתן להילחם בהצלחה בנגיף, כך ע"פ דיווח בערוץ 12.

המחקר שנעשה באוניברסיטת ייל שבארה"ב, ושילב אפידמיולוגים, מהנדסים, מומחי סביבה וכימאים מצביע על תרומה משמעותית של דגימות ביוב למאבק בקורונה. החוקרים טוענים כי באמצעות ניתוח דגימות ביוב ניתן לזהות מוקדי התפרצות בין שלושה ימים לשבוע לפני בדיקות קורונה או נתוני אשפוז בבתי חולים.

כותבי המחקר כתבו כי "המחקר שלנו יכול להיות בעל השלכות משמעותית לטיפול מונע בהתפרצות או להקלה במגבלות", ציינו הכותבים. כך לדוגמא ניתן לערוך דגימות ביוב בעיר מסוימת ולהטיל שם סגר מקומי במידת הצורך, וכך יימנע הצורך בסגר מורחב.

עוד שאלה שעולה מעבר לאפשרות לאתר מוקדי התפרצות ע"י הביוב היא האם באמצעות הביוב ניתן גם להידבק בנגיף, לפי ארגון הבריאות העולמי והמרכז למחלות מדבקות האמריקני הסיכוי לכך קלוש, אבל קיים. עד כה לא התגלו מוקדי הדבקה בקרב עובדי תברואה שנדבקו מעבודה בביוב, וזה סימן טוב.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד