י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"אני מרגישה כמו שהוא התחיל סוף סוף ללכת לבד!"

"אני מרגישה כמו שהוא התחיל סוף סוף ללכת לבד!", מעידה אחת האימהות שבנה עבר את תהליך הטיפול במכון נוירו-מוטוריקה בבני ברק ● עדנה גלבוע, מנהלת המכון: "נעשה הכל על מנת לסייע לכם להוציא אל הפועל את הפוטנציאל האדיר שגלום בכם וביקרים לכם" ● וגם, פגישה ראשונית להסבר על השיטה - ללא עלות

"אני מרגישה כמו שהוא התחיל סוף סוף ללכת לבד!"
קשיי קשב וריכוז צילום: pixsabay

"הילד שלי בודד ומופנם"

"לדעתי רק ריטלין יעזור לה"

"המחנך כבר לא יודע מה לעשות איתו, הוא נורא היפראקטיבי"

***

"בהעדר מודעות, אנו עלולים לתייג ילד כלקוי למידה או בעל הפרעת קשב וריכוז, כשלמעשה הוא סובל מהפרעה אחרת הגורמת לבעיות בלמידה, הפרעת קש"ר והתנהגות", אומרת עדנה גלבוע, בעלת P.h.d למדעי המוח ומנהלת מכון נוירו-מוטוריקה בבני ברק. לדבריה: "מרבית שיטות הטיפול הקיימות לטיפול בלקויות למידה והפרעות קש"ר מתמקדות בסימפטומים. במכון לנוירו-מוטוריקה נוקטים בשיטות טיפול ששמות דגש על הגורם ופותרות את הבעיה מהשורש".

ואכן, הורים רבים מבינים כי לילדיהם קשה והם נכשלים, שלא טוב להם והם לא מוצאים את מקומם בלימודים ובחברה, אך לא מצליחים להבין את הגורם לכך. לעיתים, הם ילכו שולל אחר הסימפטומים המשניים הנלווים להפרעה, ויטעו לחשוב כי מדובר בבעיה אחרת כמו קשב וריכוז, ליקוי חברתי, וכדו'. כמומחית לחקר התנועה והשפעתה על המוח, חושפת גלבוע טפח ממשנתה המעודדת טיפול במקור ולא בסימפטום: "ההשערה היא שתנועות מוטוריות העובדות על כל חלקי המוח דרך מערכת ההצלבה, יוצרות חיבורים חדשים ברשת העצבית ומתקנים את החסימות שהיו ואשר גרמו להפרעות".

הסימפטומים הם לא הבעיה!

מכון נוירו-מוטוריקה מציע שיטת טיפול ייחודית שפותחה לפני כ-35 שנה על ידי ד"ר ברארד, רופא אף אוזן גרון צרפתי. לאחר בדיקה וחקירה הגיע ד"ר ברארד למסקנה כי כל אדם שומע צלילים ומפרש אותם אחרת, כאשר במידה והצליל מפורש באופן שגוי הוא עלול לסבול מקשיים בתחומים רבים.

השמיעה שלנו מורכבת מתדרים שונים. כל תדר מכוון למערכת אחרת בגוף. כאשר אדם שומע בתדרים מסוימים טוב יותר מאחרים, הוא עלול לסבול מהסחת דעת וקשיים בהבנת הנשמע, מה שעשוי להוביל להפרעות קשב, לקויות למידה, היפר-אקטיביות, עיכוב שפתי, חרדה, ועוד.

ילדים הסובלים מרגישות יתר עלולים לתפוס את העולם כמאיים ופוגעני, ובשל כך לפתח מנגנוני הגנה הבאים לידי ביטוי בבריחה ובדידות, או לחילופין בתוקפנות ועוינות. כמו כן, הם עלולים להימנע מביצוע פעולות מוטוריות התורמות להתפתחותם ולפיתוח מיומנויות שונות, כגון: משחקי חול, פלסטלינה, צבעים וכדו', בשל הרתיעה ממגע עם אותם חומרים. הימנעות ממשחקים אלו מונעת קשרים ואינטראקציה חברתיים שחיוניים להתפתחות הילד. מלבד זאת, כישוריהם החברתיים עלולים להיפגע.

 "כמו להתחיל ללכת לבד"

הטיפול – הקיים בארץ למעלה משש שנים - מיועד לילדים מגיל 3 ולמבוגרים. לאחר פגישה ראשונה במכון, בה יבחן המטפל את מקורות הקושי, מתחיל המטופל סדרת טיפולים הכוללת שני מפגשים יומיים של 30 דקות למשך עשרה ימים, בהם הוא מאזין באמצעות אוזניות לפלט מוסיקלי שעבר עיבוד במכשיר אלקטרוני לסינון תדרים, שפותח במיוחד לשימוש ע"י אימון שמיעתי לפי שיטת AIT. טיפול בשיטה נפלאה זו יעיל למגוון רב של קשיים ומצבים, כגון: דיסלקציה, קשיי קשב וריכוז, רגישות שמיעתית, עיכוב שפתי, הפרעה בשטף הדיבור, התנהגות אנטי-חברתית, בעיות תקשורת, רגישות יתר, אי שקט, רגישות לרעשים, ועוד.

התועלות הנובעות מהטיפול הן בשלושה מישורים. האחד, במישור הרגשי - שיפור הביטחון העצמי, יכולת הבעת רגשות, תקשורת חברתית ומילולית תקינה, ומניעת עצבנות, מתח ואימפולסיביות. השני, במישור הלימודי - משפר את יכולת הריכוז, תורם לערנות ולמיקוד החשיבה, מונע נטייה להיסח הדעת, מפתח את מיומנויות הקריאה, הכתיבה ועוד. השלישי, במישור התנועתי - מסייע להעלאת סף הרגישות החושית, משפר יציבות, מפתח את גמישות תנועות הגוף ויכולות פיזיות כקפיצה, ריצה, ועוד. השפעת הטיפול תלויה בכל אחד, כאשר יש שירגישו את השינוי תוך זמן קצר ויש שיחושו בו רק לאחר זמן. לדברי עדנה גלבוע: "המקסימום הוא עד חמישה חודשים, כאשר בסיום הטיפול מזמנים את המטופל לפגישה נוספת בה הוא מקבל תרגילים ספציפיים המסייעים למקסם את התהליך".

במכון יודעים לספר על מטופלים רבים שהפסיקו עם הריטלין בזכות הטיפול. וכמו תמונה אחת השווה אלף מילים, יעידו מילותיה של אמא לאחר סדרת טיפולים לבנה: "אני מרגישה כמו שהוא התחיל סוף סוף ללכת לבד!"

"במכון נוירו-מוטוריקה, יעשו הכל על מנת לסייע לכם להוציא אל הפועל את הפוטנציאל האדיר שגלום בכם", חותמת גלבוע בנימה אופטימית ובטוחה, ומוסיפה כי "אנו מעניקים פגישה ראשונית להסבר על השיטה - ללא עלות".

רחוב הרב קוק 27 בני ברק
רוצים בינתיים לבדוק אם טיפול באיזון שמיעתי יכול לעזור לכם או לילדיכם? פנו אלינו?
נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-371-3464

הפרעות קשב וריכוז ריטלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד