י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

קיבלת מרות? תנגן בישיבה! • חשיפה

ניצחון ללוחמים בהופעות: המעבד והמנגן משה לאופר נפגש עם הגר"י סילמן וקיבל את מרותו: לא יופיע באירועים מעורבים. הערב ינגן משה לאופר בהרכב מלא בישיבת 'אמרי צבי' בקרית ספר

לאופר בהופעה - היסטוריה? צילום 'חסידניוז'
לאופר בהופעה - היסטוריה? צילום 'חסידניוז'

סנונית ראשונה של ממש במאבק הרבנים כנגד ערבי שירה ומופעים לציבור החרדי. היום (ב) בצהריים נפגש המעבד והמנגן משה לאופר עם הגר"י סילמן מבני ברק, וקיבל ממנו מרות, תוך שהוא חותם על מסמך לפיו הוא מתחייב שלא להופיע בפני קהל מעורב, ובארועים שאין רוח חכמים נוחה מהם.

הערב ינגן משה לאופר, בהרכב מלא, בישיבת 'אמרי צבי - 'כולל בית אבא', של הרב פרוינד בקרית ספר.

משה לאופר, מלחין, מעבד ומוסיקאי נחשב ומוערך מאוד, עומד מאחורי לחנים ועיבודים רבים, שהפכו לנכסי צאן ברזל במוסיקה החסידית. מדובר בשינוי של ממש ובסדק רחב מאוד בעמדת האומנים, שסירבו עד כה לקבל על עצמם את מרות הרבנים בכל הקשור לערבי שירה.

'עסקנים' - זה היה המענה הקבוע של כל העוסקים בתעשיית המוסיקה בכלל ובערבי שירה בפרט. בשיחות פרטניות ובראיונות נרחבים יותר הם סיפרו על רבנים המתירים להם, ועל כך שלכל קהילה הרב שלה, וכי כל אחד בקהל יבחר להוראת מי מהרבנים להישמע.

שליחי הרבנים במאבק ארוך זה החלו בתקופה האחרונה להדק את קצוות המעגלים. "בכל תחילת זמן עמלים בישיבות על מיזעור נזקי ההופעות, ולא ייתכן שהישיבות גם יפרנסו ויממנו את מי שהורס במחי יד השקעה של 'זמן שלם'" אומר היום אחד משליחי הרבנים, דמות מפתח במאבק.

כאמור, היום בצהריים, לאחר דין ודברים עם ישיבת 'אמרי צבי - כולל בית אבא' של הרב פרוינד בקרית ספר, הגיע משה לאופר אל הרב יהודה סילמן, שם כאמור קיבל על עצמו בחתימת ידו לפעול בהתאם להוראות הרבנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד