י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תופעה ייחודית

ברזיל: אחוזי תמותה גבוהים במיוחד בקרב הילידים

תופעה יוצאת-דופן נרשמה בברזיל: אנשי השבטים הילדים במדינה חווים אחוזי תמותה גבוהים במיוחד מנגיף הקורונה.  מתוך כ-980 מקרי הידבקות רשמיים בקרב האוכלוסייה הילידית נרשמו מעל ל-125 קורבנות לנגיף • הנשיא מתעלם מהמגיפה

ברזיל: אחוזי תמותה גבוהים במיוחד בקרב הילידים
נשיא ברזיל בישראל צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בעוד במדינות אסיה ואירופה מתחילים להסיר את הסגר ומתכוננים חזרה לשגרה עקב ירידה בנתוני התחלואה, מוקד ההתפרצות נמצא כעת בדרום אמריקה. ברזיל הפכה להיות מוקד ההתפרצות המשמעותי ביותר ביבשת ומערכת הבריאות במדינה נמצאת במצב קריסה, אוכלוסיית השבטים הילידים במדינה היא אחת האוכלוסיות שנדבקות באופן משמעותי בברזיל וסובלת משיעור נדבקים ומתים גבוהה באופן יחסי, כך דווח בישראל היום.

הקבוצה הפרו-ילידית בברזיל ה-APIB, שמייצגת כ-900 אלף ילידים במדינה ועוקבת אחרי תחלואת הקורונה בקרבם, פרסמה נתונים שמהם עולה כי שיעור התמותה בקרב הילידים הוא כפול מזה של שאר אוכלוסיית ברזיל.

נכון להיום (ראשון), מספר בני האדם שנמצאו כנדבקים מאומתים בנגיף הקורונה בברזיל עומד על 347,398 בני אדם כשמתוכם יותר מ-22 אלף בני אדם מצאו את מותם.

ה-APIB תיעדו יותר מ-980 מקרי הידבקות רשמיים בקרב האוכלוסייה הילידית בברזיל, כשמתוכם לפחות 125 בני אדם מתו לאחר שחלו במחלה. שיעור תמותה בקרב אוכלוסיית הילידית העומד על כ-12.6 אחוזים, לעומת שיעור התמותה הכללי במדינה שעומד על 6.4 אחוזים.

רשת CNN מדווחת כי הסיבה שהילדים מתים יותר היא כנראה משום שילידים ברזילאיים שעברו ממקום מחייה לעיירות, או לאזורים עירוניים גדולים יותר, בכדי ללמוד או לחפש אחר עבודה, עשויים בסופו של דבר להימצא בתנאי מחייה רעועים עם מעט שירותי בריאות ציבוריים. אורח חיים שעל פי החשש מגדיל את סיכוייהם להידבק בנגיף הקורונה ולפתח מחלה קשה.

במקביל, הילידים שחיים באזורים כפריים מבודדים ומרוחקים, מתמודדים עם הנגיף הקטלני ללא תנאים נאותים וללא חומרי היגיינה וחיטוי ראויים, ובנוסף, לא מחזיקים בתשתית בריאותית בסיסית.

בתוך כך, בעוד המגיפה מכה בכל העוצמה במדינה, נשיא ברזיל מתעלם מהמצב וקורא לבטל את ההגבלות כדי להחיות את הכלכלה. הנשיא כינה את המגיפה "שפעת קטנה", ואף פיטר שני שרי בריאות מאז תחילת המשבר.

מושל סאו פאולו, מוקד התפרצות משמעותי במדינה, תקף במילים חריפות מאוד את הנשיא וקרא להילחם בנגיף ובנשיא. "אנחנו צריכים להילחם גם בווירוס הקורונה וגם בווירוס 'בולסונארו'" אמר המושל, אך הוסיף מסר מפייס. "ברזיל צריכה להיות מאוחדת. אנחנו במלחמה, כולנו ניצבים בפני תבוסה ועלינו להתאחד ולפעול יחד".

קורונה ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד