ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נרגעתם מהקורונה?

קים ג'ונג-און מאיים: "נגדיל את ארסנל הגרעין שלנו"

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און אמר בישיבה של הוועדה הצבאית, כי ארצו תפעל להגדלת ארסנל הגרעין שלה, במטרה להגביר את כושר ההרתעה שלה מול אויבותיה. זוהי הופעתו הפומבית הראשונה של השליט מאז נעדר

קים ג'ונג-און מאיים: "נגדיל את ארסנל הגרעין שלנו"
רויטרס

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און חוזר לאיים על מדינות העולם היום (ראשון) הודיע כי ארצו תפעל להגדלת ארסנל הגרעין שלה, וזאת במטרה להגביר את כושר ההרתעה שלה מול שכנתה מדרום ומול ארצות הברית. כזכור מנהיג צפון קוריאה נעדר בתקופה האחרונה ממושכות מעיני הציבור, ולגבי גורלו עלו ספקולציות רבות ברחבי העולם, עד להופעתו כעבור מספר שבועות. 

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און אמר את הדברים בישיבה של הוועדה הצבאית, וזוהי הופעתו הפומבית הראשונה של השליט מאז תחילת חודש מאי. היעדרותו כאמור, העלתה ספקולציות רבות לגבי סיבת היעדרותו ורבים מעריכים שנגרמה בשל מצב בריאותי רופף.

קים אמר, בדברים שצוטטו על ידי סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה המסוגרת, כי "מטרתנו היא לענות על האיומים הקטנים והגדולים שמופנים אלינו מגורמים עוינים", עוד נכתב כי "בפגישה נדונו דרכים להגברת ההרתעה הגרעינית והמוכנות הקרבית של כלי הנשק האסטרטגיים. עוד נידונו בפגישה האפשרויות להגברת כוח האש והאפקטיביות של כל כלי הנשק".

מנהיג צפון קוריאה ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיימו מו"מ ביניהם אשתקד, שיחות שהגיעו בסופו של דבר למבוי סתום, והודעתו של הרודן מהווה שינוי כיוון בולט מהקו שנקטה פיונגיאנג במהלך המשא ומתן לפירוז הגרעין בחצי האי מול ארה"ב.

צפון קוריאה קים ג'ונג-און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד