י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"בעזרת השם אמשיך להילחם"

תם הדיון הראשון: נתניהו יתייצב שוב בביהמ"ש רק בעוד כשנה

דרמת פתיחת משפטו של ראש הממשלה הסתיימה לאחר כשעה. דקות קודם הדיון דיבר נתניהו לכלי התקשורת ותקף את מערכת המשפט. בפתח הדיון, נמנע רוה"מ מתיעוד שלו יושב על ספסל הנאשמים. הפרקליטים ביקשו דחייה עד לאחר החגים, התובעת בן ארי סירבה • צפו בתיעוד

תם הדיון הראשון: נתניהו יתייצב שוב בביהמ"ש רק בעוד כשנה
נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

דיון הפתיחה במשפטו של ראש הממשלה בו הוא נכח באולם בית המשפט המחוזי בירושלים - הסתיים. הדיון ארך כשעה ובו הוקרא לו כתב האישום ונקבעו סדרי הדיון במשפטו. בתום הדיון, ראש הממשלה עזב את בית המשפט.

נתניהו כאמור נכח בדיון והיה לראש הממשלה הראשון בתולדות המדינה שישב על ספסל הנאשמים בעודו מכהן כראש הממשלה. בפתח הדיון נמנע ראש הממשלה ככל יכולתו מלאפשר לתעדו יושב על ספסל העץ בו נוהגים להושיב את הנאשמים.

במהלך הדיון, ביקשו פרקליטיו של ראש הממשלה, עו"ד עמית חדד ומיכה פכטמן, לדחות את תחילת הדיונים עם עדויות העדים ושלב ההוכחות לאחר חגי תשרי, בכדי לאפשר להם לקרוא את כל חומרי החקירה.

בקשה דומה נשמעה גם מפרקליטיו של החשוד שאול אלוביץ'. התובעת, עו"ד ליאת בן ארי, הסכימה לדחייה קצרה של כשלושה חודשים וטענה כי מדובר על תיק קטן לעומת תיקים שנידונו בעבר ובהם פרשת הולילנד.

לקראת תום הדיון הגיעו הצדדים להסכמה כי ראש הממשלה וכן שאר החשודים לא יאלצו להגיע לדיונים הראשוניים של המשפט, ובכך הפעם הבאה שראש הממשלה יגיע לבית המשפט, תהיה רק בעוד כשנה, אז יחל שלב ההוכחות ושמיעת העדים והחקירות הנגדיות.

הדיון הבא במשפט נתניהו שבו הוא כאמור לא יצטרך להופיע, יערך ב- 19.7.2020, יום ראשון כ"ז תמוז תש"פ.

נתניהו עם השרים הבכירים של הליכוד. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 

את ראש הממשלה ליוו לדיון חלק נכבד מחברי הליכוד בהם, השרים יואב גלנט, מירי רגב, אמיר אוחנה, צחי הנגבי, ישראל כץ, דוד אמסלם וכן חברי הכנסת ניר ברקת, גדי יברקן, מאי גולן, קטי שטרית ועוד.

מחוץ לבית המשפט ומחוץ למעונו של ראש הממשלה בירושלים הגיעו המונים להפגין בעד ונגד ראש הממשלה שניצב היום כאמור לראשונה על ספסל הנאשמים בבית המשפט.

ראש הממשלה נתניהו כתב בסיום המשפט: "מה שעומד היום למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם: להפיל אותנו, את המחנה הלאומי, באמצעות תיקים תפורים והזויים.

בעזרתכם ובעזרת השם אמשיך להילחם. מדינת ישראל היא שליחות חיי ואמשיך ביתר שאת לשמור עליה ולשמור עליכם. להחזיר את מקומות העבודה שאיבדנו בקורונה ולשמור על הביטחון והחיים שלכם".

משפטו של בנימין נתניהו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד