י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרב פצח בשירה

בפרקי תהלים ונשמת: כך נכנסו לבית הכנסת של הגרמ"ש

בבית הכנסת המרכזי 'נאות יוסף' בבני ברק, שבו המתפללים לבית כנסת תוך אמירת פרקי תהלים ותפילת נשמת על פי סדר מיוחד שתיקן המרא דאתרא, הגאון הצדיק רבי מרדכי שמואל אדלשטיין

בפרקי תהלים ונשמת: כך נכנסו לבית הכנסת של הגרמ"ש
בית הכנסת נאות יוסף נפתח לתפילות צילום: באדיבות המצלם

עם חזרת הציבור לקיום תפילות בבתי הכנסת תוך שמירה קפדנית על הוראות הבריאות ולאחר שהדבר קיבל את אישורם של גדולי ישראל חזרו המוני בני התורה ברחבי הארץ לקיום התפילות בבתי הכנסת תוך הקפדה על "ונשמרתם" לפי ההנחיות.

בבית הכנסת המרכזי בשכונת "נאות יוסף" בני ברק, קודם התפילה נשא דברי חיזוק מרא דאתרא הגאון הצדיק רבי מרדכי שמואל אדלשטיין. בדבריו הביא מה שאומרים במי שברך: "מי שמייחדים בתי כנסיות לתפילה ומי שבאים לתוכם להתפלל" ועורר על כך שמערב אמירת יום כיפור קטן של חודש ניסן עד ערב אמירת יום כיפור קטן של חודש סיון לא זכינו להתפלל בבית כנסת למרות שמייחדים בתי כנסיות לתפילה, וכעת חובה עלינו להודות לקב"ה על כך שגם "באים בתוכם להתפלל" ואנחנו זוכים לחזור ולהתפלל בבתי הכנסת.

לאחר מכן נאמרו פרקי תהלים ע"פ הסדר המיוחד כפי שתיקן הגרמ"ש: פרקים מב, סו, פד, קז, קלד, קלה, קלו, כשבסיום אמירת תפילת "נשמת" ברוב עם, ואף פצח הגרמ"ש אדלשטיין יחד עם הציבור בשירה והודאה להשי"ת על הזכות שניתנה בחלקינו לחזור לקיום התפילות בבתי הכנסת.

רבי מרדכי שמואל אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד