י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מנדלבליט דוחה הטענות

מנדלבליט דוחה הטענות: "ניסיון מופרך לייחס לנו שיקולים לא ענייניים"

דקות טרם החל הדיון שנערך בעינינו של ראש הממשלה בבית המשפט המחוזי בירושלים, תקף נתניהו בצורה קשה את הפרקליטות והאשים את היועמ"ש לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי גיבה מהלכים פסולים במהלך החקירה בגלל איומים ולחצים שמופעלים עליו. היועמ"ש בתגובה: "נמשיך לפעול ללא מורא, גם אל מול הניסיון המופרך לייחס לרשויות אכיפת החוק שיקולים לא ענייניים"

מנדלבליט דוחה הטענות: "ניסיון מופרך לייחס לנו שיקולים לא ענייניים"
אביחי מנדלבליט צילום: באדיבות המצלם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דוחה היום (ראשון) את הטענות על שיקולים לא עניינים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנו נמשיך לפעול ללא מורא, גם אל מול הניסיון המופרך לייחס לרשויות אכיפת החוק שיקולים לא ענייניים, ניסיון שאותו יש לדחות מכל וכל".

מוקדם יותר כאמור, תקף ראש הממשלה את ההליך נגדו ואמר בין היתר על היועמ"ש: "עולה שאלה איך גיבה היועמ"ש את כל המהלכים הפסולים הללו וחתם על כתב האישום המופרך? האם לוחצים עליו, האם יש לו משהו להסתיר? האם המשהו הזה זה אותן קלטות סודיות? מי יודע".

עוד אמר נתניהו: "אני שומע את זה מכל כך הרבה אזרחים. אומרים לי תהיה חזק, אנחנו לא קונים את השטויות האלה, כולנו מבינים שתפרו לך תיקים. גורמים במשטרה, פרקליטות, תקשורת, מנסים לבצע הפיכה שלטונית בניגוד לרצון העם". 

היועמ"ש מנדלבליט הגיב לטענותיו של ראש הממשלה: "בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח היום משפטם של ארבעה נאשמים, בהם ראש הממשלה, בפרשות 1000, 2000 ו-4000" פתחו".

היועמ"ש התייחס להליך התקשורתי המתנהל במקביל ואמר כי "התביעה הכללית תנהל את ההליך בתיק זה כמו בכל תיק אחר - באופן מקצועי וענייני ובין כותלי בית המשפט בלבד".

"ישראל היא מדינת חוק. משכך, בית המשפט הוא המקום להשמעת טענות הצדדים, להצגת ראיות התביעה, ולבחינה מדוקדקת של כל טענות ההגנה. שם ורק שם יוכרע דינם של הנאשמים אומרים בסביבת היועמ"ש ומדגישים כי "אנו נמשיך לפעול ללא מורא, גם אל מול הניסיון המופרך לייחס לרשויות אכיפת החוק שיקולים לא ענייניים, ניסיון שאותו יש לדחות מכל וכל".

"נמשיך לפעול בהגינות ומתוך העיקרון שהכל שווים בפני החוק; זו מחויבותנו לאזרחי מדינת ישראל" נמסר.

אביחי מנדלבליט בנימין נתניהו משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד