י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בחב"ד עושים שלום

אחרי שלושים וחמש שנה: איש העסקים נפגש עם הרב

לאחר האסונות הקשים שגבה נגיף הקורונה בחסידות חב"ד וכהמשך לחשיפת 'בחדרי חרדים' על איחוד שורות נפגשו הערב איש העסקים חיים יענקל ליבוביץ והרב טוביה בלוי לאחר שנות יריבות, כמו כן שיחת זום היסטורית בין חשובי הרבנים מכל הפלגים

אחרי שלושים וחמש שנה: איש העסקים נפגש עם הרב
חיים-יענק'ל ליבוביץ אצל הגה"ח רבי טוביה בלוי צילום: הטוויטר של יוסי אליטוב

ימי שלום בחב"ד: איש העסקים החב"די ר' חיים יענקל ליבוביץ נפגש היום (ראשון) לפגישת פיוס עם הגאון רבי טוביה בלוי, מרבני חב"ד הבולטים בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בסכסוך מר משנות המם בין חיים יענקל ליבוביץ אז מראשי אגודת צעירי חב"ד לבין הגאון רבי טוביה בלוי שהיה חבר בארגון הגג של חב"ד.  

עורך 'משפחה' העיתונאי יוסי אליטוב צייץ בטוויטר וכתב: ‏"מנפלאות האחדות בחב"ד: הנגיד הרב חיים-יענק'ל ליבוביץ', מהדמויות המרכזיות בחסידות, נפגש היום עם הגאון החסיד והוגה הדעות רבי טוביה בלוי, מחשובי רבני חב"ד בירושלים, לישיבה ממושכת, לאחר נתק ארוך וממושך. ברכנו אבינו כולנו כאחד".

הפגישה שנערכה הערב היא במסגרת שורת פיוסים בכל ריכוזי חב"ד בארץ ובעולם בעקבות נגיף הקורונה שבים חללים הפילה בחסידות חב"ד. 

כזכור לפני כחודש נחשף ב'בחדרי חרדים' על אחדות היסטורית בחב"ד בין הממסד החב"די הרשמי לפלג המשיחיסטי אז התכנסו הנהלת הגוף העליון של חב"ד 'אגודת חסידי חב"ד' התכנסה לאחר עשור זאת על רקע המצב בעולם והאסונות שפקדו משפחות רבות בחב"ד. שם הוחלט: על הקמת צוות שישכין שלום במקומות הצריכים לכך. 

מי שהוביל את המהלך אז הוא מי שעומד בראש שלושת הארגונים המרכזיים של חב"ד (אגו"ח צא"ח והרשת) הרב יוסף יצחק אהרונוב הנחשב כמי שמוביל את המיינסטרים של חב"ד כיום, אך בשביל להוביל מהלך כזה אין ספק שהיתה צריכה להיות גם פשרה מהצד המשיחיסטי כגון ראש ישיבות חב"ד של צפת וחיפה הגאון הרב יוסף יצחק וילישאנסקי שלקח חלק פעיל באסיפה ואיתו עימו קבוצה של מנהלי מוסדות משמעותיים הנחשבים משיחיסטים ובהחלטה משמעותית והיסטורית ניתן לומר ישבו כולם סביב שולחן וירטואלי אחד על מגוון דעותיהם וניהלו שיחה של למעלה משעתיים, אין ספק שזה מהלך שיהיו לו משמעויות רבות.

הערב נערכה שוב התוועדות הכנה לחג השבועות באחדות היסטורית עם הרב טוביה בלוי, הרב יוסף יצחק אהרונוב, הרב בערל לאזאר, הרב חיים יעקב לייבוביץ', הרב אברהמי וולף, הרב יוסף יצחק וילישאנסקי והרב ג'יקובסון.

חב"ד חיים יענקל ליבוביץ הרב טוביה בלוי יוסף יצחק אהרונוב אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד