י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שעות אחרי פתיחת משפטו

ראש הממשלה נתניהו בראיון ראשון: "לא אסכים לעסקת טיעון"

"באתי לבית המשפט מלא עזוז, לא ארכין ראש. מנסים להפיל אותי כי אני לא פודל", כך מוסיף הערב ראש הממשלה לתקוף את האשמות נגדו ומבהיר כי אין בכוונתו להסכים לעסקת טיעון וכי מטרתו היא להוציא את צדקתו לאור | את הראיון העניק נתניהו במעונו הרשמי ל'ערוץ 20'

ראש הממשלה נתניהו בראיון ראשון: "לא אסכים לעסקת טיעון"
נתניהו בראיון לבועז גולן בערוץ 20 צילום: מתוך שידורי ערוץ 20

שעות אחדות לאחר שעבר יום משמעותי בחייו, כאשר התייצב לראשונה בבית המשפט המחוזי בירושלים כראש ממשלה מכהן על ספסל הנאשמים, העניק בנימין נתניהו ראיון ראשון ובלעדי לעיתונאי בועז גולן ב'ערוץ 20' וסיפק ביטחון עצמי רב כמאמין בצדקת דרכו ובחפותו.

באדיבות ערוץ 20

במהלך הראיון האשים נתניהו, "חבורה של כמה פרקליטים, שוטרים ועיתונאים מתקשורת השמאל החליטו לתפור לי תיקים", והבהיר, "אני רוצה שיהיה שידור חי מהמשפט, באופן מלא, לי אין מה להסתיר. מנסים להפיל אותי כדי להפיל את שלטון הימין לשנות דור". לדבריו, "אני באתי לבית המשפט מלא עזוז, לא ארכין ראש. מנסים להפיל אותי כי אני לא פודל. אני לא עוקר יישובים".

ראש הממשלה תהה, "למה אני לא מצליח לקבל את המסמכים שנשלחו ממשרד המשפטים למבקר המדינה? כי זה ממוטט להם את התיקים - זה מנקה אותי לחלוטין. שיתנו לציבור לראות אותם".

בראיון חזר על כמה נקודות שציין בהצהרה לתקשורת לפני כניסתו לאולם ביהמ"ש, "לוקחים בחורה שעובדת פה בבית, היא מתלוננת נגד אב הבית (עד מדינה), ואומרים לה שאם היא לא תגיד שאני שלחתי אותה היא תבלה לילה בנווה תרצה. זה אבסורד. סחיטה באיומים".

הוא המשיך להאשים כי "הרוב לא רוצה את הפרקליטות, אלא אותי - ראש ממשלה מהימין. מנסים להפיל אותי כבר עשור ולא מצליחים, אז מנסים דרך מערכת המשפט".

באשר לביקורת העצמית על כך שכראש ממשלה שנים רבות לא עשה דבר כדי להגביל את מערכת המשפט אמר נתניהו ל'ערוץ 20': "אנחנו לא היינו במלחמה נגד בג"צ כל השנים האלה כי לא היה לנו רוב, תמיד היה חסר קצת".

לא מעט עיתונאים ופרשנים המליצו לנתניהו ללכת לעסקת טיעון כדי למנוע ממנו לסיים את הקריירה המפוארת שלו בגף 10 בכלא מעשיהו, אך הוא מבהיר הערב בצורה ברורה, "לא אסכים בשום פנים ואופן לעסקת טיעון. באנו להוציא את האמת לאור. מה שיעמוד במוקד המשפט זה מה שעשו בפרקליטות, במשטרה, בחקירות העברייניות האלו - זה יהיה משפט מול הציבור".

כן הוסיף ראש הממשלה ואמר כי "הניצחון שלי בבחירות מראה עד כמה הציבור לא מאמין בפרקליטות".

משפטו של בנימין נתניהו בועז גולן ערוץ 20

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד