י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

סנדי שמואלי מציג: שבעתיים כי טוב • להאזנה

'אני אמנם חי בגלות, אך שר ומדבר עברית', אומר סנדי שמואלי, ויוצא לדרך, לקראת אלבום שמיני, עם סינגל תוסס לכבוד חג השמחה: 'כי טוב'

כי טוב: עטיפת הסינגל
כי טוב: עטיפת הסינגל



סנדי שמואלי, אומן ישראלי אמריקאי מוכר, נערך בימים אלה להשלים אלבום מוסיקה יהודית נוסף, שמיני במספר. האלבום הוקלט בארץ בהפקה ישראלית, כחול לבן.

שמואלי אולי מתגורר בניו יורק, אך חי ונושם את המולדת כל הזמן. "החברים והמשפחה שלי גרים פה, אני מחובר לכל מה שקורה בארץ פוליטית, חברתית ואומנותית, שומע חדשות מהארץ בעברית ועוקב מקרוב אחרי כל מה שקורה. למעשה", מסביר שמואלי, "אני אומנם חי בגלות אבל מדבר ושר עברית..."

בתחילת הקריירה, סנדי שר והצחיק בלהקת פיקוד צפון, אפשר לשמוע אותו מככב ב"בלילה על הדשא" ו"בוא איתי אל הגליל". כשהשתחרר, נסע לסיבוב הופעות באמריקה עם 'פסטיבל הזמר החסידי' של מיקי פלד. כשנחת בניו-יורק, הוא כתב הלחין, שר ונשאר. במהלך השנים הוא קיבע את מעמדו כאומן ויוצר בניו יורק, הופיע באינספור אירועים ומופעים יהודיים, שר בטקסים ממלכתיים מול ראש העיר ג'וליאני ובפני הנשיא לשעבר קרטר ועוד.

בכל ערב כמעט, מופיעים שמואלי ולהקתו בשמחות, לאורכו ולרוחבו של החוף המערבי. לפרנסתו, הוא עובד כמנהל מוסיקלי במוסדות יהודיים וקולג'ים בניו יורק. הוא מפיק הצגות ואירועים וכן מדריך ומלמד את המקהלות באותם מוסדות, "את הסיפוק הגדול ביותר אני מקבל כשמקהלות הילדים שרות את השירים שאני כותב, זה גם מחבר אותי למה שקורה היום..". שמואלי (53) כבר לא ילד, מתחבר בקלות לסגנונות המוסיקה המעודכנים ביותר, מופיע בכל ערב בשמחות ואירועים ונחשב ליוצר פורה בתחום המוסיקה היהודית, בת זמננו.

באלבום החדש 11 רצועות מגוונות של שירים מקוריים ושירים מן המקורות, כולם פרי עטו של סנדי שמואלי, את העיבודים וההפקה חולקים יחד שמואלי ואשר לוגאסי, מוסיקאי ישראלי בעל אולפן הקלטות בצפון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד