י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מלומדי כולל חזון איש

השכן של שר התורה: הצדיק רבי פנחס קלמן זצ"ל

הצדיק רבי פנחס קלמן זצ"ל, מרחוב רשב"ם בבני ברק הסתלק לבית עולמו בגיל 86. זכה שמרן ה'חזון איש' ירכוש עבורו את התפילין בהגיעו לגיל מצוות • 'בחדרי חרדים' פסע במשעולי חייו של הנער שאיבד את הוריו בשואה והגיע לכולל 'חזון איש'

השכן של שר התורה: הצדיק רבי פנחס קלמן זצ"ל
רבי פנחס קלמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק מגיעה לאחר חצות לילה, הבשורה על הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי פנחס קלמן זצ"ל, שכנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם עשרות בשנים והוא בן 86 בפטירתו. 

רבי פנחס זצ"ל נולד בבודפסט שבהונגריה, לאביו רבי אברהם הי"ד, הוריו נרצחו בשואה האיומה והוא הגיע לישראל עם דודתו לאחר השואה. בארץ הקודש התגורר בבית היתומים פוניבז', שם התקרב למרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל, שאף קנה לו את התפילין לבר מצווה.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרה"ח הישיש רבי בערל צישנסקי זצ"ל משרידי העיירה גור בפולין, שנפטר בחודש אב תשע"ה. לאחר נישואיו התגורר בבני ברק ועד יומו האחרון התגורר ברחוב רשב"ם 23 כשכנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. רבי פנחס התגורר בדירת אשת ה'חזון איש' והיה שכנו גם של מרן הסטייפלר. 

הרב קלמן למד כל חייו עד לתקופה האחרונה בכולל חזון איש, לשם הוא הגיע מידי בוקר ולמד עם חברותא כנער צעיר, קשר מיוחד היה לו עם שכנו הקרוב שר התורה הגר"ח קנייבסקי והיה גם קשור לגר"ח גריינמן זצ"ל.

במחיצת שר התורה הגר"ח קנייבסקי יחד עם הרבי מפינסק קרלין

כל חייו התפלל בבית הכנסת 'לדרמן' הסמוך לביתו והיה משתתף שם בשיעור הדף היומי מידי ערב. רבי פנחס נודע במידת הענווה והיה נחבא אל הכלים בהיותו הולך בצידי דרכים. 

בתקופה האחרונה חלה ואושפז בבית החולים מעייני הישועה ביום הפורים, שם הוא הורדם והונשם במצב קשה עד שהלילה נפטר לבית עולמו. 

הרב קלמן הותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו שתחי', בנים וצאצאים רבים. שניים מאחיו מתגוררים בארה"ב הרב אליהו קלמן במונסי והרב יוסי שלזינגר מבורו פארק. 

מערכת 'בחדרי חרדים' שולחת את תנחומיה הכנים לנכדו, חבר המערכת כתבנו הפוליטי ארי קלמן, שלא תדעו עוד צעד ויהי סבכם הגדול מליץ יושר עבור המשפחה כולה.

ע"פ צוואתו לא יתקיימו הספדים, ולא יכריזו ברמקול על הלוויה ולא יכתבו מודעות, רק מודעה בכתב יד בבית המדרש, לדרמן וכולל חזון איש.

מסע הלוויה בשעה 14:00 בצהריים מביתו ברחוב רשב"ם 23 בבני ברק לבית החיים ירקונים בפתח תקווה שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

האדמו"ר מויז'ניץ בניחום אבלים אצל רבי פנחס קלמן זצ"ל

הגר"ח קנייבסקי רבי פנחס קלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד