י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

"המשפחה שלו - בזכותנו" • מיוחד

רחוב שטראוס בשכונת גאולה בירושלים. עשרות אנשים מכל גווני הקשת צועדים, כשפניהם מועדות לבית החולים ביקור חולים. מה הם עשו שם? ואיך כל זה קשור לחזונו של דודי זילברשלג? • גלריה

צילום: יצחק לב ארי
צילום: יצחק לב ארי

שעת בוקר מאוחרת ברחוב שטראוס בירושלים. עשרות אנשים מכל גווני הקשת צועדים כשעל פניהם נסוך דוק של התרגשות, לכיוון בית החולים 'ביקור חולים'. הרב - גוניות של הצועדים בחגיגיות אל תוך שערי בית החולים הירושלמי, צירפו לרשימת הצועדים גם אי אלו סקרנים, שהתענינו על מה ולמה המהומה.

אז לסקרנים משכונת גאולה, הנה התירוץ:

בית החולים 'ביקור חולים' חנך הבוקר (ג') בטקס מרשים את מחלקת הפגים, שעברה לאחרונה שדרוג משמעותי, ושופצה ללא הכר.

בטקס השתתפו הרה"ר הרב יונה מצגר, רב בית החולים הרב רוז, יו"ר בית החולים הרב דוד זילברשלג, ומשפחתו של תורם השיפוץ, שעלותו כ-2 וחצי מיליון דולר, מר מושקבויץ.

את הטקס פתח מנהל בית החולים, שהעלה על נס את חשיבות המחלקה לפיתוחו וביסוסו של בית החולים, כבית עבור מאות היולדות הירושלמיות, הנזקקות לצערינו לשירותי מחלקת הפגים. המנהל הוסיף, כי שדרוג המחלקה, היא נדבך נוסף, בשרשרת הארוכה למיצוב בית החולים, כבית חולים מרכזי בעיר.

הרה"ר הרב יונה מצגר דיבר על המשמעות של הלולב המוזכר בברכה בניגוד לאתרוג שנחשב לפרי המשובח ואינו מוזכר, על המעורבות של הלולב והצניעות שלו מול חבריו ושיבח את בית החולים ומנהליו על פועליהם, והכל בהצנע לכת, ומתוך רצון כנה וטהור לעזור לתושבי העיר.

הרב דודי זילברשלג, הרבה לשבח את עובדי בית החולים, שלהם הזכות הגדולה לשרת את הציבור והקרדיט להצלחתו כולו שלהם. וציין את היות היום בו נחנכה המחלקה החשובה כיום של ציון דרך, לבית החולים שידע בעבר הלא רחוק תקופות קשות.

בהמשך דיבר ד"ר פולק, מנהל בית החולים, ומנהל מחלקת פגים ד"ר אילן גור, הם הודו לתורמים, למשפחות הפגים שפוקדים את שערי הפגיה, שנים לאחר שנושעו ממנה, והוסיפו כי אין ספק כי הקשר המיוחד שנוצר בין הצוות למשפחות, ימשיך בייתר שאת, לתועלת כולם.

בני משפחת התורמים דיברו כאשר קולם נשנק מהתרגשות על הזכות הגדולה שנפלה לידיהם להיות שותפים ביצירתם והצלתם של יהודים במלקת הפגים של בית החולים 'ביקור חולים'.

בין הנאומים ניתן היה לראות את ד"ר ירון נווה, שליהטט במהירות בין מחלקת הפגים לסוכת בית החוליםשם נערך האירוע המכובד. ד"ר ירון, שותפו של אילן גור במחלקה, איש צנוע ורב פעלים שרבים בציבור החרדי הולכים, נושמים, וחיים חיים אותם הם חבים לד"ר הצנוע. גם בשעת הטקס שנוגעת במישרין למחלקה בראשה הוא עומד, לא קטף הד"ר את זרי הדפנה שהורעפו על ראשו, והמשיך בעבודת הקודש.

בין ספסלי האורחים ישבו בעלי מגבעות ושטריימלים שונים ומגוונים, אחד מאנשי הצוות הראה לנו אברך משי שישב לצד בני משפחתו, כאשר כל כולו פרי עמלם של מחלקת הפגים אשר בסעייתא דשמיא הצליחו להיוולד מחדש באינקובטור שבמחלקה.

מי שיזם את השיפוץ או הבניה מחדש של המחלקה הוא דודי זילבשלג, כאשר באותם ימים של יוזמה דרכו של בית החולים היה לוטה בערפל כבד, וחשש על סגירתו היה יותר קרוב מאי פעם.

"מה לנו ולשידרוג", טענו נגדו חבריו, אך דודי בשלו: "השיפוץ הוא הקטליזטור להצלחת בית החולים", אמר, וכרגיל, צדק.

היום באו ההמונים לחגוג את צדקת דרכו של יו"ר הדירקטוריון, שהאמין בתחילת הדרך, שהדרך אכן רק בתחילתה.

<






















































































































































>
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד