י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פתיחת המשפט

פרקליט הצמרת: "נתניהו זועק את זעקתו"

עו"ד ציון אמיר, מבכירי עורכי הדין בישראל, התייחס לאירועים מיום הדיונים הראשון למשפט רה"מ ואמר כי "צריך לעשות מאמץ להביא את המשפט לסיום שיהיה אפשר 'לבלוע' משני הצדדים"

פרקליט הצמרת: "נתניהו זועק את זעקתו"
עו"ד ציון אמיר צילום: פלאש 90

אתמול (ראשון) נפתח משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וסביב עניין זה שוחחו בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM עם עו"ד ציון אמיר על נאומו של נתניהו, דקות ספורות לפני הדיון בעניינו, וניסו להבין יחד איתו האם מדובר היה במהלך חכם מצידו של רה"מ, לשאת נאום שכזה, בכניסה לבית המשפט המחוזי בירושלים.

עו"ד אמיר, שנחשב לפרקליט צמרת לאחר שייצג בכירים רבים בישראל, הדגיש שהדרך הנכונה להתנהל במעמד כזה היא להתנהג בניגוד לכל תגובה אנושית המתקבלת על הדעת. "זאת אומרת, שגם אם זורקים עליך אבנים, ומכפישים אותך, עדיין לא צריך להגיב. התגובה צריכה להגיע רק באולם, כעומדים מול דוכן העדים, וכאשר הסנגורים ישמיעו את טענות ההגנה שלך. זו הדרך הכי טובה להתנהל בבית משפט", הבהיר.

"ועדיין, אני עדיין חושב שזו דרישה כמעט בלתי אנושית בשעה שמעמידים לדין ראש ממשלה שמופקד על מערכות האכיפה וצריך לשמור עליהם. כשראיתי היום את נתניהו עומד שם זה לא היה ראש הממשלה נתניהו, זה היה האזרח נ', האזרח הקטן מול המערכת הגדולה שנקראת מדינת ישראל. קשה לי לבוא אליו בטענות, הוא זועק את הזעקה שלו ומאמין בחפותו", טען עו"ד אמיר. "זה כמו טייס שנכנס לוורטיגו, ואומרים לו 'אל תטוס לפי ההרגשה, תטוס לפי המכשירים'. נתניהו היה צריך לפעול רק עם המכשירים, ולא עם תחושת הבטן. לך תגידי לראש ממשלה 'שב ותשתוק', זה לא קל לעשות את זה".

לסיום, התייחס עו"ד אמיר למשפט הנשיא לשעבר משה קצב, אותו ייצג, וסיפר על הקשיים הרבים שחווה. "אני נושא צלקות מהאירוע הזה, שכן השגנו לו עסקת טיעון חלומית וברגע האחרון זה נגמר כמו שזה נגמר. קשה מאוד לשכנע אנשים לשנות את עמדתם רק כי אתה עורך דין. בעניין ביבי, יכול להיות שבסוף יצא משהו. לך תדע, אולי בסוף יגידו הקוסם עשה את זה שוב".

ציון אמיר משפטו של בנימין נתניהו בן כספית רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד