י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסערה, והחתימה שצורפה

יום אחרי: עיתון 'המודיע' פרסם את מכתב הפיוס

המכתב הנדיר של גדולי ישראל להרבות בבין אדם לחברו בימים אלו ולפייס את מי שצריך שתחילה לא הופיע ב'המודיע' - פורסם הבוקר עם חתימת האדמו"ר מגור • גורמים המעורים בניסוח המכתב "חלק מהמטרה - לעצור את ההיתר שניתן בקורונה למסור למשטרה"

יום אחרי: עיתון 'המודיע' פרסם את מכתב הפיוס
מועצת גדולי התורה צילום: באדיבות המצלם

יממה לאחר פרסום מכתב הפיוס של גדולי ישראל מכל החוגים ביומונים 'המבשר' ו'יתד נאמן', בעיתון 'המודיע' פרסמו את המכתב של גדולי ישראל שעל כל אחד ואחד להתחזק בימים אלו בבין אדם לחברו ולהשכין שלום בין איש לרעהו, בצירוף חתימתו של האדמו"ר מגור וכן חתימת האדמו"ר מסלונים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המכתב שנשלח אף הוא לעיתון 'המודיע' היה אמור להתפרסם אתמול, אלא שמשום מה לא הייתה הוראה ברורה במערכת העיתון האם לפרסם את המכתב והוא לא פורסם - מה שגרם לסערה גדולה. היום, כאמור, לאחר שנוספה עליו חתימתו של האדמו"ר מגור היא פורסמה הבוקר בעמוד הראשי של העיתון. 

המכתב המדבר על הצורך בפיוס דווקא בימי ספירת העומר ערב מתן תורה אורגן על ידי כמה אנשים החפצים באחדות בעקבות משבר הקורונה שרבים חללים הפיל מקרב בני הציבור החרדי בארץ ובעולם.

גורמים המעורים בארגון המכתב מוסרים שאחד ממטרות המכתב הוא לעצור את ההיתר שניתן על ידי רבנים עם תחילת משבר הקורונה שיכולים למסור לגורמים במשטרה אלו שמפרים את החוקים, כעת הרבנים וגדולי ישראל רוצים שיפסיקו עם הנוהל הזה עם החזרה לשגרה.

כזכור, אתמול פורסם ב'בחדרי חרדים' על זעם בקרב ציבור בני התורה הספרדים לאחר שבעיתון 'יתד נאמן' שלפו את מנהיגי הדור שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לראש הרשימה, כשהם מתעלמים ממנהיג הציבור הספרדי ראש הישיבה חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה - ששמו נדחק לרשימה למטה לפי סדר הא' ב'.

אחד מהרבנים הבולטים בציבור בני התורה הספרדים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' הביע מורת רוח מהדברים והפגיעה החמורה, "הרי כל תוכן המכתב עוסק בכך שלא נוהגים כבוד זה בזה וכאן עושים בדיוק ההפך ממה שרוצים שיתחזקו".

הוא הוסיף, "איך אפשר בכלל להעלות על הדעת לפגוע דווקא בציבור כה גדול ולשים את מרן ראש הישיבה שלא בשורה הראשונה עם מנהיגי הדור, אבל תמיד דורסים אותנו והפעם זה לא יעבור בשתיקה".

המכתב הבוקר בעיתון 'המודיע' עם חתימת האדמו"ר מגור

עיתון המודיע האדמו"ר מגור מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד