י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תקופת הבידוד תשתנה?

מחקר מפתיע: מתי חולי קורונה מפסיקים להדביק

מחקר חדש שנעשה בסינגפור מגלה כי ייתכן ומי שחשוד כחולה קורונה לא יצטרך לשהות בבידוד במשך שבועיים ימים ותספיק לו תקופה קצרה יותר

מחקר מפתיע: מתי חולי קורונה מפסיקים להדביק
מחלקת קורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

על פי ההנחיות של משרדי הבריאות בכל העולם מי שחשוד כחולה קורונה חייב לשהות בבידוד של שבועיים ימים, אך ממחקר חדש שנעשה בסינגפור מתברר כי ייתכן ויצטרכו פחות.

ע"פ המחקר, חולי קורונה מפסיקים להדביק מוקדם הרבה יותר, גם אם בדיקות הקורונה שלהם עדיין חיוביות, כך דווח בווינט.

במחקר, מומחים למחלות זיהומיות בסינגפור דגמו 73 חולי COVID-19 כדי לבדוק למשך כמה זמן הווירוס בגופם שומר על פוטנציאל ההדבקה. הממצאים הראו כי התקופה המידבקת ביותר מתחילה כיומיים לפני תחילת התסמינים, ונמשכת כ-7 עד 10 ימים לאחר תחילתם.

החוקרים טוענים כי לאחר השבוע הראשון הם לא מצאו ווירוסים בעלי יכולות הדבקה. "התרבות אקטיבית של הנגיף צונחת לאחר השבוע הראשון", כתבו החוקרים, "לאחר השבוע הראשון למחלה, לא מצאנו ווירוסים בעלי יכולת הדבקה".

המחקר עשוי להביא לשינויים משמעותיים, המחקר עשוי להביא לשחרורם המוקדם של המטופלים והם אף עשויים לקצר את משך הבידודים ברחבי העולם, כך טוענים החוקרים. אף שכמות הנבדקים במחקר הנוכחי היתה קטנה יחסית, החוקרים משוכנעים שהממצאים יהיו זהים גם במדגמים גדולים יותר

גם בישראל ההנחיות הם לכל מי שחשוד כחולה קורונה לשהות בבידוד של שבועיים במידה והחולה נמצא חיובי לקורונה, מתבצע דיגום שני לאחר 12 ימים אם הנבדק אינו סובל מתסמינים ולאחר 7 ימים אם הנבדק כן סובל מתסמינים. דיגום שלישי מתבצע 3 ימים לאחר מכן.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד