ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ה'מזמור לתודה' של האברכים

ההוראה המפתיעה של מרן שר התורה לרינה של תורה: שילמדו ש"ס

כיצד לציין את ההודיה על החזרה בבריאות ללימודי הכולל - אמירת 'נשמת' או 'מזמור לתודה'? נשאל מרן הגר"ח קניבסקי • התשובה המפתיעה היתה ברורה: 'שילמדו ש"ס' • הערב,  מאות האברכים יישמו את הוראתו כאשר דפי הש"ס חולקו ביניהם לסיום עד סוף הזמן מעבר לשעות הלימוד

ההוראה המפתיעה של מרן שר התורה לרינה של תורה: שילמדו ש"ס
אברכי רינה של תורה צילום: רינה של תורה

יחד עם היכלי התורה ההולכים ונפתחים עם החזרה לשגרה בצל הקורונה, הערב (ראשון) נפתחים ברחבי הארץ כוללי "רינה של תורה". כ- 350 אברכים העמלים בתורה מידי ערב בסניפי הכולל השונים, יחזרו לשקוד על תלמודם באופן מפוקח כפי ההנחיות.

עם החזרה הצפויה, ניגש לסביו הגדול ראש כולל "רינה של תורה - שונה הלכות" בבני ברק, הרה"ג רבי גדליה הוניגסברג, נכדו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, ושטח בפניו את השאלה כיצד לציין מאורע משמח זה. על פי התכנית בכל אחד מן הכוללים יתקיים לאחר הלימוד מאורע מצומצם של הודיה ושבח לרגל הזכות לחזור להיכלי התורה, אשר כפי שנוכחנו כולנו בתקופות האחרונות, אף היא לא מובנת מאליה. השאלה שנשאלה: האם במרכז האירוע, שיאמרו האברכים 'נשמת' או 'מזמור לתודה'?

למרבה ההפתעה, השיב נשיא הכוללים מרן שליט"א: "שילמדו ש"ס!".

לאור דבריו, נערכה תכנית מהירה בה חולקו מסכתות הש"ס ודפיהן בין מאות האברכים, אשר התחייבו לקחת על עצמם את הלימוד הנוסף כתוספת לימוד לסדרים, בבחינת מוסיף והולך מתוך הודיה וציון הזכות המיוחדת לחזור ללמוד בדיבוק חברים בתוככי היכלי התורה.

הלילה בשעה עשר וחצי, עם תום סדר הלימוד הראשון ולפני חלוקת הש"ס, נערך כעין מעמד הודיה בכל אחד מן הכוללים, כאשר בכל כולל נשא ראש הכולל בדבר השמחה הגדולה של האפשרות לקיים שבתי בבית ה' מצד אחד, ועל הזהירות הנדרשת עדיין למניעת הדבקות חלילה. הנהלת הכוללים נערכה במיוחד לספק לכלל מאות הלומדים כיבוד כיד המלך, באווירה של אחדות וקירוב לבבות אחרי תקופה ארוכה של לימוד טלפוני ומרחק פיזי עקב הקורונה.

הגר''ח קנייבסקי רינה של תורה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד