י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בכל רגע הטלפון מצלצל

הפסק של הגר"ח לרופא המפורסם מבני ברק

כל ילד בני ברקי מכיר את הד"ר משולם הרט הנחשב לרופא ילדים ומקורבם של גדולי ישראל • בתקופת הקורונה גברה עבודתו והוא נצרך לשאול שאלה את שר התורה שנענתה בשידור מהטלפון 

הפסק של הגר"ח לרופא המפורסם מבני ברק
ד"ר הרט עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

פסק הלכה מרתק ביותר בתשובה נחרצת ומפתיעה שענה שר התורה הגר"ח קנייבסקי לרופא הילדים המפורסם מבני ברק, הרב ד"ר משולם הרט, שנחשב אף לרופאם של גדולי ישראל.

בחודש וחצי האחרונים התפרסם מאוד ד"ר הרט בכל הקשור למגיפת הקורונה, אחרי שנתבקש על ידי מרנן גדולי הדור לייעץ לבני הישיבות והתלמודי תורה והגנים כיצד לחזור ללימודים, ופרסם הוראות ברבים, וזכה להיות ממזכי הרבים.

בעלון 'דברי שי"ח' היוצא לאור מתורתו של שר התורה פורסם כי מאז החל לעסוק בכך מקבל ד"ר הרט אלפי טלפונים ביום, מכל רחבי העולם מתקשרים לשאול ולהתייעץ במגוון הנושאים ולשמוע את חוות דעתו. מתברר איפה, שצורכי עמך מרובים והכל חוששים ורועדים ומעוניינים לשמוע דעת של רופא שהוסמך על ידי גדולי הדור.

וכך מספר ד"ר הרט: יש לי בכל יום חברותא קבועה בשעות הצהרים עליה איני מוותר, בכל יום אנו לומדים לפחות שעה, אלא, שבשבועות אחרונים בכל רגע הטלפון מצלצל ואנשים ונשים מבקשים לשאול ולהתייעץ, הדברים הגיעו עד כדי שאיננו מספיקים ללמוד אפילו משפט אחד בגמרא.

שלחתי איפה לשאול את הגר"ח, האם הוא 'מרשה' לי לנתק את מכשיר הטלפון לכל הפחות בזמן הלימוד... הלא גם אני מחויב בתלמוד תורה.

ובכן, מתרגש ד"ר הרט, תקשיבו טוב מה ענה לי ר' חיים, ושמעתי את התשובה בשידור חי על ידי מכשיר הטלפון: הוא שמע את השאלה, חשב וחשב ואז הוציא מילה אחת מהפה: "חסד".

"זהו", מסכם ד"ר הרט, "לעשות חסד עם יהודים, קודם עכשיו לתלמוד תורה. המילה הזו גורמת לי להשתדל לענות לכל טלפון במידת האפשר, ולהתפלל ולבקש מהקב"ה שכבר יביא רפואה שלימה לחולי עמך". 

ד"ר הרט עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי. צילום: באדיבות המצלם

הגר''ח קנייבסקי משולם הרט רופא ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד