ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
החזרה לשגרה

לקראת הפתיחה: בכירי משרד הבריאות סיירו בנתב"ג

בכירי משרד הבריאות, סיגל סדצקי ואיתמר גרוטו, ערכו סיור בנתב"ג על מנת לבחון את היערכות רשות שדות התעופה - והתאמתו לתו הסגול • "אף אחד מאתנו לא רוצה שהתחלואה תתפרץ פה מחדש" 

לקראת הפתיחה: בכירי משרד הבריאות סיירו בנתב"ג
נתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

לקראת פתיחת נמל התעופה בן גוריון לפעילות, הגיעו הבוקר בכירי משרד הבריאות, סיגל סדצקי ואיתמר גרוטו, לסיור בנתב"ג על מנת לבחון את היערכות רשות שדות התעופה - והתאמתו לתו הסגול. מנהל נתב"ג שמואל זכאי העריך כי הטיסות יחודשו רק ביולי, בניגוד לציפיות ולדיווחים קודמים, כך דווח בערוץ 12.

סדצקי וגרוטו סיירו יחד עם בכירי רשות שדות התעופה ונציגים של חברות התעופה וצוות ההיגוי של ועדת הקורונה, זאת על מנת להתרשם מההערכות בנתב"ג, למרות האופטימיות לא נראה כי השמים ייפתחו לגמרי בקרוב, וועדת הקורונה היא זו שצפויה להחליט מתי יפתחו השמיים באופן רשמי.

מנהל נתב"ג שמואל זכאי אמר כי בסיור בחנו את את כל הסיכונים בפתיחת השדה לפעילות "הסיור הבוקר שם על השולחן את כל הדילמות והמורכבות של חידוש התעופה. הרי אף אחד מאתנו לא רוצה שהתחלואה תתפרץ פה מחדש בארץ וכולנו יודעים שהנגיף הזה הגיע לישראל דרך האוויר". עוד אמר כי לצד זאת לא ניתן להותיר את ישראל במצב בזה, ויש למצוא את האיזון הנכון.

זכאי התייחס לפתיחת השמים למדינות הנחשבות "ירוקות" ואמר כי "המודל הוא מודל של מה שקרוי מדינות ירוקות ואנחנו בשיח עמוק איתן", זכאי אמר עוד כי לפי המסתמן השבים ממדינות הירוקות לא יצטרכו בידוד "בודקים מה הכללים של השהייה באותה מדינה בהיבט של ריחוק חברתי, בתי מלון, תחבורה ציבורית וכך הלאה. הכיוון המסתמן הוא שעל המדינות הירוקות לא תהיה חובת בידוד – מי שיגיע ממנה לא יהיה חייב להישאר בבית ולא להיבדק".

באשר לתאריך החזרה לשגרת טיסות קרא זכאי "להיות ריאליים" ולהבין שזה לא יקרה תוך ימים: "אם נמשיך לעבוד בקצב שבו אנו עובדים, אנחנו נראה עשרות טיסות, עשרות בודדות של טיסות בנתב"ג החל מאמצע יולי ולא לפני כן. בסוף יוני רק נראה טיסה בודדת לכאן ולשם".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד