י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ויתור על הבושה: התמודדות עם מצוקה נפשית ומימוש זכויות רפואיות

חווים מצוקה נפשית? מומחי המרכז לזכויות רפואיות ממליצים לוותר עוד היום על המבוכה, ולבדוק את זכאותכם לתשלומים רטרואקטיביים מביטוח לאומי, אך לא רק. בואו נדבר על המלצות נוספות, למי מאיתנו החווים מצוקה רגשית ונפשית

ויתור על הבושה: התמודדות עם מצוקה נפשית ומימוש זכויות רפואיות
מצוקה נפשית צילום: pixsabay

חווים מצוקה נפשית? מומחי המרכז לזכויות רפואיות ממליצים לוותר עוד היום על המבוכה, ולבדוק את זכאותכם לתשלומים רטרואקטיביים מביטוח לאומי, אך לא רק. בואו נדבר על המלצות נוספות, למי מאיתנו החווים מצוקה רגשית ונפשית.

כשמדברים על מצוקה נפשית, בין אם בציבור הדתי או הכללי, מדברים גם על מבוכה שאנשים עשויים לחוות יחד עם הקשיים הנפשיים. בעקבות אותה מבוכה, שלפעמים אף מתגברת אצל האדם כשמדובר בקהילות דתיות מאוד מלוכדות, אנשים עשויים שלא לממש את הזכויות הרפואיות שלהם וגם לא לקבל את המענה הרפואי הראוי. המלצות עדכניות, כיצד לממש זכויות רפואיות ב-2020:

קרדיט תמונה: שאטרסטוק

הוויתורים על הזכויות הרפואיות: נלווים למבוכה שבמצוקה 

אין ספק, אפילו בשנת 2020 המתקדמת, ישנם עדיין לא מעט אנשים אשר מעדיפים להתמודד עם מצוקותיהם הנפשיות לבדם. מה הם מפספסים ועל מה הם מוותרים כשהם לא פונים לעזרה? על פי מומחי המרכז לזכויות רפואיות, מסתבר שלא מעט.

לא פעם, אנשים עשויים אפילו לוותר כליל על זכויותיהם הרפואיות, וזאת בלבד שמצוקתם לא תיחשף באופן פומבי, על אחת כמה וכמה, במסגרת המשפחה. ב-2020 יש חדשות טובות, בעזרת סיוע מקצועי תוכלו לממש את זכויותיכם, ואפילו להנות מתשלומים הניתנים לכם באופן רטרואקטיבי על ידי ביטוח לאומי. התביישתם במצוקתכם הנפשית במשך שנים, אך לאחרונה החלטתם להסתכל למציאות בעיניה ולדרוש את זכויותיכם? יש מה לעשות בנידון. כן, גם רטרואקטיבית.

קרדיט תמונה: שאטרסטוק

מהו קושי נפשי וכיצד הוא מתפתח אצל אנשים?

בעוד שמצוקות נפשיות עשויות להיות מוגדרות אפילו כתאונת עבודה ולהוות בסיס לתביעת אובדן כושר עבודה, חשוב גם לזכור כי כל אחד מושפע אחרת מגירויים סביבתיים. במילים יותר פשוטות, מה שעשוי לגרום לאדם אחד לאבד את כושר עבודתו, עשוי בכלל שלא להשפיע באופן כזה או אחר על אדם אחר.

אם כך, כששואלים "כיצד אנשים מפתחים מצוקה נפשית", מתייחסים לכל מקרה לגופו. לידיעתכם, תאונת עבודה המוגדרת כ"מצוקה נפשית" עשויה להיגרם בעקבות פיטורין, ויכוח עם הבוס בעבודה, הטרדה מינית או כל אירוע חריג אחר. 

מימוש הזכויות הרפואיות בציבור הדתי: ב-2020 שמים את הבושה בצד

אם אתם מעוניינים בעצות מעשיות עבור התמודדות עם מצוקה נפשית, אנחנו ממליצים לאנשים, בציבור הדתי והכללי, לעשות את כל מה שרק ניתן בכדי להתמודד עם נוכח המציאות. המציאות היא שקשה לכם מבחינה רגשית ונפשית, וזה מה שרבים וחכמים מאיתנו כבר בחרו לעשות בכדי להתחיל לשפר את מצבם הנפשי-בריאותי:

  • שיתוף קרוב משפחה או חבר קרוב – אנחנו ממליצים, עד כדי מפצירים בכם לאתר "שותף-סוד", עמו תוכלו להתייעץ ואותו תוכלו לשתף במצוקתכם.
  • הסתייעות בגורמים מקצועיים למימוש זכויות רפואיות – אם אין ביכולתכם להסתייע בגורמים כמו המרכז לזכויות רפואיות, או שמא אתם נבוכים מדי בכדי לעשות זאת, אנחנו ממליצים לבקש את הסיוע של קרוב משפחה בזאת.
  • אל תגררו את המצוקה לטווח ארוך – שימו לב, נטייתה של מצוקה נפשית היא להתגבר עם השנים. אתם מוזמנים להניח את הבושה והמבוכה בצד, על מנת שתוכלו לקבל טיפול רפואי כמה שיותר סמוך למועד בו התרחשה הטראומה.

למה כדאי להסתייע בשירותי המרכז לזכויות רפואיות?

אם אמרו לכם שאסור לכם לוותר על הזכויות הרפואיות שלכם, בהחלט צדקו. במקרים מסוימים ובעזרת הסיוע של המרכז לזכויות רפואיות, ניתן להנות מתשלומים רטרואקטיביים מביטוח לאומי, שעשויים להגיע עד כדי סכומים של עשרות אלפי שקלים.  

קרדיט תמונה: שאטרסטוק

מעבר לכך שייתכן שמגיע לכם לא מעט כסף וחבל שלא תדרשו אותו, חשוב לזכור גם את הנושא של בירוקרטיה, וועדות רפואיות וכדומה. כשעוברים את התהליך של דרישת הזכויות הרפואיות בעזרת סיוע מקצועי, כל התהליך הבירוקרטי והתהליך של דרישת הזכויות נראים ומרגישים אחרת לחלוטין. אם אתם חוששים מפני להיות מטורטרים בין וועדות רפואיות שונות, כדאי עוד היום לקבל את הייעוץ והסיוע של גורמים מקצועיים כדוגמת המרכז לזכויות רפואיות.

חשוב מאוד לדעת, המרכז אינו גובה שום סכום כספי כזה או אחר עבור מימוש זכויות רפואיות של אנשים. רק במידה וזוכים, אכן ייגבה סכום מוגדר מראש הכולל ייצוג רופא מטעם המרכז ואבחונים מטעם המרכז. נוסף על כך, המרכז אינו גובה עלות על פתיחת תיק.

בהצלחה, תרגישו טוב! 

בושה פגיעה נפשית זכויות רפואיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד