ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מגן על אחיו

עדו נתניהו: הנחתי שיהיה קרקס. לא רציתי להיות חלק

עדו נתניהו, אחיו של ראש הממשלה, אמר בראיון כי הוא תומך ללא סייג במאבק שמנהל אחיו מול מערכת המשפט • "אני לא איש פוליטי, יודעים שאני תומך בו, אני לא מסתיר את זה, והוא גם הוא יודע את זה כמובן"

עדו נתניהו: הנחתי שיהיה קרקס. לא רציתי להיות חלק
עדו נתניהו\בנימין נתניהו צילום: יוסי זליגר\יונתן זינדל, פלאש 90

אחיו של ראש הממשלה, עדו נתניהו, התראיין היום (ראשון) בגל"צ והתייחס למשפטו של אחיו, עדו הגן על אחיו הבכור בנימין וטען כי "הפרקליטות צריכה לחשוב, אולי הם היו מוסתים על ידי רצון עז להעמיד לדין ראש ממשלה".

בראיון נשאל האם צפה בפתיחת המשפט, והשיב כי "לא צפיתי, מה יש לצפות בזה. ראיתי את ההצהרה שהוא נתן, הצהרה טובה וחשובה מאוד", נתניהו האח הוסיף כי חשב בתחילה לבא לבית המשפט לחזק את אחיו הגדול "חשבתי על זה, אבל הנחתי שיהיה כזה קרקס ושאני לא ארצה להיות חלק מהדבר הזה".

בראיון אמר אחיו של נתניהו כי הוא תומך בראש הממשלה נתניהו "אני לא איש פוליטי, יודעים שאני תומך בו, אני לא מסתיר את זה, והוא גם הוא יודע את זה כמובן".

כשנשאל אם אחיו לא טעה כשלא חתם על עסקת טיעון השיב כי "אני חושב שהוא עשה את המהלכים הנכונים ואת אלה שהיה צריך לעשות. זה דורש אומץ רב. הוא נבחר כראש ממשלה והוא חייב לחשוב מהי טובת הציבור, מהי טובת המדינה. אפשר כמובן לנסות להגיע להסדר, אבל הוא בנוי מחומרים אחרים. התיק הזה הוא תיק עם סממנים פוליטיים מובהקים, אז הוא משיב מלחמה שערה".

אחיו של רוה"מ התייחס לאישומים נגד אחיו. "אני מדבר על התיק העיקרי, תיק השוחד. כל השאר כמעט בטל ב-60. אנחנו צריכים לא לשים לב שיש מהלכים פוליטיים למיניהם? למה היו הדלפות? מי הדליף? הפרקליטות, פעם אחר פעם. היה תזמון מופלא לכתבי האישום בהקשר לבחירות".

עדו התייחס גם לטענתו של אחיו לפיו המשפט הוא קנוניה של השמאל להפיל אותו מהשלטון "זה לא טיעון בכלל, אני מדבר באופן אובייקטיבי. אני לא אומר שיש פה קנוניה של השמאל להפיל את השלטון, אבל באופן אובייקטיבי אני אומר שזה מה שקורה. יש מעורבות יתר של הפרקליטים בניסיון לשלוט בפוליטיקאים. הוא לא ראש הממשלה הראשון שמגישים נגדו כתבי אישום. זו בעיה גדולה מאוד של מדינת ישראל. כל ראש ממשלה נמצא בחקירות. בית המשפט העליון האמריקאי יצא נגד זה רק לפני שבוע".

עדו ביקר את מערכת אכיפת החוק ואמר כי "מערכת אכיפת החוק היא באמת המערכת הקלוקלת של המשטרה שעושה פשעים בחקירת עדים. במערכת הזו אין צורך להאמין, יש צורך לבדוק אותה".

לסיום אמר עדו "השופטים צריכים לדעת לסנן את כל רעשי הרקע, אני בטוח שהם יידעו לעשות זאת, והם יצטרכו לסנן את המאוויים הפוליטיים שלהם. אני סומך את ידיי על כך שהשיקולים שלהם יהיו מקצועיים. אני רואה מה משפטנים בכירים אומרים על כתבי האישום האלה. אנשים בדרגה כזו לא היו מסכנים את שמם הטוב במן אמירה נחרצת כזו. הפרקליטות צריכה לחשוב אולי הם היו מוסתים על ידי רצון עז להעמיד לדין את ראש הממשלה".

משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד