י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יש עוד מרחק עצום

מדענים: השמחה של חברת מודרנה הייתה מוקדמת מידי

מדענים טוענים כי השמחה בעקבות ההכרזה של חברת מודרנה על פריצת דרך בדרך לחיסון נגד הקורונה, היתה מוקדמת מידי • "יש עוד מרחק עצום בין המקום שהם נמצאים בו היום לבין הכרזה על מציאת חיסון"

מדענים: השמחה של חברת מודרנה הייתה מוקדמת מידי
חיסון צילום: pixabay

בחברת מודרנה הכריזו כי ביצעו נסיון לחיסון לנגיף ובישרו כי שהשלב הראשון בניסוי הציג תוצאות חיוביות, מה שהוביל לזינוק בערך של מניות החברה.

בעקבות כך, בחברה קיבלו אף תקציב מיוחד מהממשל האמריקני, אולם מדענים מטילים ספק בפרסומים של החברה, מגזין "פורבס" פרסם מספר שאלות שהעלו מדענים שמעלים ספיקות לגבי הצלחת החברה במציאת חיסון לקורונה, כך דווח בערוץ 12.

לפי הדיווח במגזין פורבס, החברה סיפקה נתונים מאותו ניסוי ראשוני רק על 8 מתוך 45 הנבדקים, ולכן התמונה על יכולת החיסון מאוד חסרה. בנוסף, מגזין הבריאות Stat הביע תהייה מדוע הרשויות הממשלתיות שמסייעות לחברה בפיתוח החיסון - לא מדווחים דבר.‎

אנה דורבין, ממרכז המחקר ג'ון הופקינס אמרה כי "הם לא מפרסמים נתונים על המחקרים שעליהם הם הכריזו בהודעות לתקשורת, וזה די מטריד"

גם פרופ' צביקה גרנות, מהמחלקה לביולוגיה של האוניברסיטה העברית, הביע ספק בפיתוח של החברה בראיון לערוץ 12 אמר כי . "הממצאים של חברת מודרנה ראשוניים בלבד, אולי יש בהם אינדיקציה לפיתוח חיובי בעתיד, אבל הממצאים שלהם לא מלאים. מציאת נוגדנים עדיין לא אומרת שהם יעילים ויגנו מפני הקורונה. יש עוד מרחק עצום בין המקום שהם נמצאים בו היום לבין הכרזה על מציאת חיסון".

על פי הודעת חברת מודרנה, החברה צפויה לעבור לשלב השני במחקר שלה לפיתוח חיסון בשבועות הקרובים, ובמהלך חודש יולי תעבור לשלב השלישי, החברה לא פרסמה מתי היא תשיק את החיסון לציבור.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד