י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
להרוג את כולם

הולנד: חורפנים הדביקו אדם בנגיף הקורונה

משרד הבריאות בהולנד סבור כי יונק טורף בשם חורפן, הדביק בן אדם שהיה עמו במגע בנגיף קורונה. ממשלת הולנד הכריזה על בדיקות בכל חוות החורפנים

  • ב' סיון התש"פ
הולנד: חורפנים הדביקו אדם בנגיף הקורונה
מעבדה לבדיקת קורונה בישראל צילום: פלאש 90

הרשויות בהולנד סבורות כי ייתכן שחורפנים הדביקו בני אדם בנגיף הקורונה. משרד החקלאות בהולנד הודיע היום (שני), כי אדם נדבק לאחר שהיה במגע עם חורפן (מינק) שנדבק בנגיף, המשרד הודיע כי מדובר במקרה שני של אדם שנדבק מחורפן, כך דווח בווינט.

על פי הדיווח בעיתון ההולנדי BD, מדובר בעובד בחוות חורפנים - והסבירות שנדבק מחורפן היא "גבוהה מאוד". עם זאת שרת החקלאות קרולה שוטן במדינה כתבה במכתב לפרלמנט ההולנדי כי משרד הבריאות במדינה סבור כי סכנת ההדבקה מחיה לבן אדם מחוץ לחוות החורפנים עדיין "זניחה".

וטרינרים במדינה מתחו ביקורת על משרדי הממשלה וטענו כי יש להרוג את כל החורפנים בחלק מהחוות כדי למנוע את המשך ההתפשטות. השרה הודיעה שתכריז בקרוב על הצעדים הבאים בחוות החורפנים "וכל האופציות על השולחן".

המקרה הראשון בהולנד של אדם שנדבק מחורפן היה בשבוע שעבר, בעקבות זאת החלו ממשלת הולנד הכריזה על בדיקות בכל חוות החורפנים, ממשלת הולנד הוציאה הודעה בה נאמר כי "מתוצאות המחקר החדש בנוגע להדבקות בחוות חורפנים עולה בין היתר כי ייתכן שהחורפנים הם א-סימפטומטים – נדבקים בנגיף מבלי לפתח תסמינים".

החורפן הוא יונק טורף קטן ממשפחת הסמוריים, הואשוהה בעיקר בקרבת מקורות מים טבעיים. בעולם נעשה שימוש רב בפרוותם היקרה של החורפנים לתעשיית הביגוד והאיפור. הציד ההמוני צמצם בשנים האחרונות את האוכלוסייה, למרות מחאה עקבית של ארגונים למען זכויות בעלי חיים.

לפי נתוני התחלואה במדינה עד כה נדבקו בנגיף יותר מ-45 אלף איש בקורונה, ויותר מ-5,800 מתו. בשבוע האחרון מספר הנדבקים במדינה היה נמוך מדי יום מ-200.

קורונה הולנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד