י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החלטה מקוממת

בג"צ הורה לבטל הריסת ביתו של המחבל שרצח את דביר שורק הי"ד

למרות התנגדותו של השופט דוד מינץ שהיה בדעת מיעוט, בג"ץ הורה היום לבטל את הצו להריסת ביתו של חבר בחוליה שרצחה את רב"ט דביר שורק מההתנחלות עופרה

בג"צ הורה לבטל הריסת ביתו של המחבל שרצח את דביר שורק הי"ד
התיעוד האחרון של דביר שורק הי"ד צילום: באדיבות המשפחה ומצלמת אבטחה

בדעת רוב החליט בג"ץ היום (שני) לבטל את הצו להריסת ביתו של חבר בחוליה שרצחה את רב"ט דביר שורק מההתנחלות עופרה, בן ה-19 שנדקר למוות בידי חוליית מחבלים באוגוסט אשתקד.

ההחלטה התקבלה למרות התנגדותו של השופט דוד מינץ שהיה בדעת מיעוט מול דעת רוב של השופטים עוזי פוגלמן וענת ברון. "הוחלט ברוב דעות של השופטים לקבל את העתירה ולהורות על ביטולו של צו ההחרמה וההריסה", נכתב בהחלטה.

דביר שורק נרצח בפיגוע דקירה בגוש עציון, בציר בין מגדל עוז לאפרת בגוש עציון. דביר נסע לקנות לרב שלו מתנת סוף שנה, והוא אותר כשהוא מחבק את הספר שקנה במתנה לרבו. הוא היה בן 19 בהירצחו.

המחבל ברח ולאחר מאמצים של כוחות הביטחון הוא אותר ונתפס, וכאמור בג"ץ החליט היום להורות על ביטול הריסת ביתו.

מארגון בצלמו שמייצג את משפחת שורק נמסר: "החלטת בג"ץ הינה פרס ענק לטרור ולמחבלים. לצערנו מדובר בהחלטה אומללה אשר מרסקת את שארית ההרתעה שנותרה ותגרום לגל פיגועים נוסף. מדובר לצערינו בהיפוך גמור, מרדיפת המחבלים והריסת הבתים שקידם שר הביטחון לשעבר בנט. נפעל מיידית לדיון חוזר. וכן לחקיקת חוק שאוסר על בגץ להתערב בנושאים ביטחוניים."

פיגוע דביר שורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד