י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הנבזיים ביותר שורדים

מדוע הקורונה גורמת לעכברושים להיות אלימים?

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית מזהיר מפני תוקפנות של עכברושים בצל נגיף הקורונה שנובע ממחסור באוכל כיוון שבתי העסק לממכר מזון סגורים • "אלו ששורדים, הם כנראה הנבזיים ביותר ומסוגלים לפעול באלימות"

מדוע הקורונה גורמת לעכברושים להיות אלימים?
אילוסטרציה צילום: unsplash

במרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (ה-CDC), מזהירים כי בעקבות המחסור במזון שנוצר בשל הסגר הממושך וסגירת בתי העסק בערים, העכברושים והחולדות עלולים להיות מסוכנים ואגרסיביים, כך דווח בערוץ 12.

ע"פ המרכז, הסיבה לכך שבעלי החיים עלולים להיות אלימים היא משום שרוב המסעדות ושירותי המזון האחרים לא פועלים כבשגרה, דבר שמוביל למחסור חריף בשאריות האוכל ממנו הם ניזונים.

בהודעה של המרכז נכתב כי "ההסגרים סביב המדינה הביאו לירידה במזון הזמין למכרסמים, בייחוד באזורים מסחריים צפופים. חלק מהאזורים דיווחו על עלייה בפעילות המכרסמים, שמחפשים מקורות אוכל חדשים. מרכזי תברואה עשויים לראות עלייה בפניות אליהם, שנוגעות למכרסמים ולדיווחים על התנהגות לא רגילה או אגרסיבית מצדם".

ב-CDC ציינו כי בתקופות קשות העכברושים מורגלים מבחינה אבולוציונית לפנות לקניבליזם. לדברי המרכז, בתקופה האחרונה נצפו עכברושים כשהם אוכלים עכברושים צעירים מהם, זאת כאמור בצל סגירתן של המסעדות ושל מקורות האוכל האחרים שהם מסתמכים עליהם.

עוד ציינו במרכז, כי בתקופות קשות האוכלוסייה שלהם דועכת ואז כשהכול חוזר לשגרה אוכלוסיית העכברושים מזנקת חזרה, המרכז האמריקאי מזהיר כי כדאי לדעת שאלו ששורדים, הם כנראה הנבזיים ביותר ומסוגלים לפעול באלימות.  

במרכז האמריקאי ממליצים על שורת צעדי מניעה: "כולל חסימת הגישה לבתים ולבתי עסק, סילוק פסולת וצמחייה כבדה, שמירת האשפה בפחים מכוסים היטב וסילוק מזון לחיות מחמד ולעופות מחצרות הבתים".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד