י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לאחר שלושה חודשים מאזין ענה תשובה וזכה ב5000 ש"ח

חידה מתגלגלת: אתמול בקול ברמה בתכנית חידודון בהגשת שר השמחה עמי מימון הגיעה החידה לפתרונה המלא • במשך שלושה חודשים ניסו עשרות מאזינים לענות על החידה המורכבת • אתמול עלה מאזין שנתן תשובה מנומקת וזכה בלא פחות מ5000 שח תווי קניה • האזינו וצפו

לאחר שלושה חודשים מאזין ענה תשובה וזכה ב5000 ש"ח
עמי מימון עם הזוכה צילום: מתוך הסרטון

לאחר שלושה חודשים נמצאה תשובה לשאלה שנשאלה בתוכנית חידודון של השדרן עמי מימון שמשודרת מידי יום ברדיו 'קול ברמה', מה שזיכה את המאזין ב5000 ש"ח בתווי קניה.

זו השאלה והתשובה המנומקת:

שאלה: איך יתכן אדם שעומד במקום מסויים ולא עושה שום דבר ועובר איסור תורה נעמד אדם לידו הראשון לא עובר איסור תורה והשני עובר איסור תורה (ולא מדובר בשבת)?

תשובה: הביא "במחזה אברהם" שישראל שעולה לדוכן לברכת כהנים  עובר על איסור תורה של ביטול עשה של כה תברכו שרק כהנים צריכים לברך ולא ישראל וזה לאו הבא מכלל עשה. ומחדש המחזה אברהם שזה דווקא אם הוא עולה לבד, אבל אם כהן עולה עמו, הישראל לא עובר איסור על עליה לדוכן ורק אם יברך יעבור איסור, אבל אם ישתוק לא עובר .

אבל מביא בשם קונטרס "עובר אורח" (לרבי אליהו תאומים) שכהן שעולה עם ישראל לדוכן הכהן עובר על איסור של נשיאת כפים של זר כי הוא יצר את הנשיאת כפים בבחינת אל תשת ידך עם רשע להיות עד,  שהוא משתתף עם איסור.

נמצא שישראל שעולה לדוכן לברכת כהנים ולא אומר כלום עובר איסור של זר בברכת כהנים אבל כאשר עולה הכהן לדוכן אחריו הכהן עובר איסור של נשיאת כפיים עם זר והישראל שעמד קודם לא עובר כי הוא עם כהן והוא שותק.     

עמי מימון חידודון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד