י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כל סוגי התה הירוק שכדאי להכיר

אוהבים תה? אין סיבה שלא. תה הוא אחד מהמשקאות הפופולריים ביותר בעולם, עשיר בנוגדי חמצון, מעורר ובעיקר מחמם ומרגיע בחורפים קרים. בשנים האחרונות הטעם הישראלי הפך למפותח יותר בתחום התה, וההיצע בשווקים לא כולל רק את התה השחור הקלאסי אלא גם לא מעט סוגים של תה ירוק. אז מה ההבדל בין תה שחור לתה ירוק, אילו סוגי תה ירוק קיימים ומה מיוחד בכל אחד מהם? על כך בכתבה הבאה

כל סוגי התה הירוק שכדאי להכיר
תה ירוק צילום: pexels

מה ההבדל בין תה שחור לתה ירוק?

גם תה ירוק וגם תה שחור מופקים מעליו של עץ התה, ההבדל ביניהם הוא במידת החמצון. בעוד עליו של התה השחור עוברים חמצון בתהליך השימור שלהם, תהליך השימור של עלי התה הירוק כולל אידוי גלגול וייבוש באופן כזה אשר שומר על טעמם המקורי ומונע מהן להתחמצן. בנוסף, עקב השוני בתהליכי השימור, התה השחור מכיל יותר קפאין ועל כן מומלץ שלא להפריז בשתייתו.

תה ירוק סיני - קיקיאנג

מדובר בתה הירוק הקלאסי עבור רוב מדינות המערב. את התה הירוק הסיני, נוהגים לקטוף כאשר עלי התה צעירים מאוד דבר אשר מקנה לו טעם מיוחד. בנוסף התה הסיני כולל לרוב שילוב של תמציות טעם נוספות כמו יסמין אשר מעניק לתה ארומה ייחודית נוספת וריחניות משכרת.

תה ירוק יפני  - מאצ׳ה

התה הירוק היפני היה פחות מוכר למערב אך בשנים האחרונות הוא הולך ותופס תאוצה. ליפנים יש תרבות תה ענפה ומורכבת והם נוהגים לערוך טקסי תה אשר יכולים להימשך גם מספר שעות ובהן נשמרת הקפדה מיוחדת על זני התה השונים ושילובם לאורך חווית השתיה. המאצ׳ה היפני ייחודי בכך שהוא פחות מריר מהתה הירוק הסיני, טעמו טרי יותר והוא מאופיין בצבע ירוק עז. הדבר הוביל לכך שהוא הפך עם השנים לא רק למשקה פופולרי אלא גם לחומר גלם עבור קינוחים רבים וייחודיים. אם אלו גלידות מאצ׳ה, עוגות מאצ׳ה, עוגיות מאצ׳ה ואפילו בראוניז מאצ׳ה, אופי העולם הפכו את המאצ׳ה ללהיט והצבע הייחודי שלו הפך את תמונות הקינוחים האלו לוויראליות במיוחד. היום בארץ ניתן לרכוש אבקות מאצ׳ה או תמציות מאצ׳ה אשר מהם ניתן להכין את המשקה הייחודי. מי שרוצה לחקור קצת יותר את התרבות היפנית מוזמן לחפש ברשת צילומים של תהליך הכנת התה הייחודית ביפן ולנסות זאת בעצמו בבית באמצעות מערבל עץ מסורתי.

תה ירוק עם תמציות טעם

מה שהפך לשגרה בתה השחור הופך עם השנים לכזה גם עבור התה הירוק. תה ירוק נענע, תה ירוק לימונית לואיזה או תה ירוק יסמין הם כולם שילובים מוצלחים שמחמיאים אחד לשני. המרירות העדינה יותר של התה הירוק מאפשר לטעמים אנינים כמו יסמין או לואיזה לפרוח ומדגישה טעמים חזקים יותר כמו נענע.

 

תה ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד