י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נערכים לגל שני

ביוזמת שר הפנים: ישיבות מועצה ברשויות המקומיות דרך ה-Zoom

ביוזמת שר הפנים אריה דרעי, עברה במליאת הכנסת הצעת חוק בקריאה ראשונה לאפשר לקיים ישיבות מועצה ברשויות המקומיות בתנאים מסוימים בדרך של היוועדות חזותית

ביוזמת שר הפנים: ישיבות מועצה ברשויות המקומיות דרך ה-Zoom
אפליקצית זום צילום: באדיבות המצלם

מליאת הכנסת אישרה זה עתה בקריאה ראשונה את הצעת החוק הממשלתית שיזם שר הפנים אריה דרעי. מדובר בהוראת שעה לחוק הרשויות המקומיות בעקבות משבר הקורונה, לפיה ניתן יהיה לקיים ישיבות מועצה ברשויות המקומיות בתנאים מסוימים בדרך של היוועדות חזותית כמו תכנת ה-ZOOM. הצעת החוק עברה פה אחד.

תוקף הוראת השעה הוא עד לחודש ספטמבר הקרוב, אך בכוונת משרד הפנים להאריך את תוקפה עד לחודש דצמבר, ובכך להיערך לאפשרות של התפרצות חוזרת וגל שני של נגיף הקורונה, מה שיקשה מאוד על כינוס ישיבות המועצה ברשויות המקומיות בשל המגבלות האפשריות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "על רקע התמודדות מדינת ישראל עם התפרצות נגיף הקורונה החדש ובשים לב להנחיות המחייבות שנקבעו לעניין מניעת התפשטות הנגיף ובהן ההוראה האוסרת התקהלות, ובעקבות בקשת השלטון המקומי לאפשר גם בתנאים אלה, שבהם אין אפשרות מעשית לכנס את מועצת הרשות כאשר הרכבה מונה למעלה מעשרה אנשים, לקיים ישיבה של מועצת הרשות המקומית, מוצע לקבוע כי הרשות המקומית תהיה רשאית, בתנאים שנקבעו, לקיים ישיבות מועצה בדרך של היוועדות חזותית (conference video) הנעשית בתקשורת בין כמה מוקדים באמצעות העברת תמונה וקול בזמן אמת."

סגן שר הפנים יואב בן צור הציג את ההצעה ואמר: "אין זה סביר שבמצב חירום בו מצויה כלל מדינת ישראל בשל נגיף הקורונה, הרשויות המקומיות להן חלק מהותי מהותי ומרכזי בהתמודדות עם המשבר, מנועות מלקיים ישיבות מועצה ובפועל מנועות מלקבל החלטות"

10 ח"כים תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדה המסדרת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד