ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נמצא פיתרון

פיצוי לרוכשי חופשי חודשי בתקופת הסגר

אחרי תלונות רבות מצד אזרחים על כך שרכשו חופשי חודשי בכרטיס ה'רב קו', אך הוא לא בא להם לשימוש בעקבות הסגר שהוטל על ישראל וצמצום התחבורה הציבורית, המדינה תשיב לאזרחים פיצוי | אז איך מממשים ומהן האופציות

פיצוי לרוכשי חופשי חודשי בתקופת הסגר
כרטיס רב קו צילום: יח"צ

בשורה טובה לנוסעי התחבורה הציבורית. החל ממחר (שלישי) יוכלו מאות אלפי נוסעים שרכשו מנוי "חופשי חודשי" לקבל פיצוי עבור התקופה שבה לא יכלו להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית, עקב משבר הקורונה.

במהלך חודש מרס צומצמו בהדרגה שירותי התחבורה הציבורית בישראל, עד לשיעור של 25% בלבד בהיקפם. כתוצאה מכך, אלפי המשתמשים ב'חודשי חודשי' ניזוקו מכך, כיוון ששילמו אך בפועל לא נסעו.

כבר לפני חודשיים בישר שר התחבורה הקודם בצלאל סמוטריץ', שהוחלף מאז על ידי השרה מירי רגב, כי משרדו סיכם עם האוצר על מתווה הפיצוי: בחירה בין קבלת חופשי חודשי לשבועיים בחינם, חופשי חודשי מלא ב־50% הנחה, ‏או 50% משווי הפיצוי בערך הצבור לכל מטרה. עוד סוכם כי סטודנטים יקבלו הארכה של חודשיים בתוקף המנוי שברשותם או 50% מהשווי הזה בערך הצבור לכל מטרה.

אולם, מנגנון ההחזרים הקיים כיום במערכת הסליקה של התחבורה הציבורית לא מאפשר החזר עקב בעיה כזו, אלא נותן מענה רק למקרים של טעויות טעינה, או ביטול חוזה סטודנטיאלי עקב סיום לימודים.

כעת פרסם משרד התחבורה, על פי מתווה שסוכם בין משרדי התחבורה והאוצר, נוסעים שרכשו מנוי "חופשי חודשי" לחודש מרס יוכלו לקבל את הפיצוי באמצעות אחת מהאפשרויות הבאות: קבלת "חופשי חודשי" לשבועיים בחינם, רכישת "חופשי חודשי" בהנחה של 50%, או הטענת "ערך צבור" עם יתרה של רבע מעלות החוזה שהיה ברשותם.

את ההחזר ניתן לקבל דרך אפליקציות ההטענה של הרב קו, הופ-און או רב קו און ליין. במידה ויש ברשות הנוסע טוען כרטיסים או טלפון חכם המתאים לטעינה, ניתן להטעין את ההחזר באמצעות הטלפון. במידה ולא, ניתן להזמין את הפיצוי באינטרנט ולממש אותו בתחנות הטעינה של החברה. ניתן להזמין את הפיצוי גם דרך הטלפון בקו הכשר: 03-7207406.

במשרד התחבורה מציינים כי "מאחר ומדובר במאות אלפי בקשות להחזר, צפויים עומסים חריגים על מערכות המיחשוב של חברות ההטענה. לכן, ניתן להגיש בקשות לקבלת הפיצוי עד לסוף שנת 2020".

רב קו קורונה תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד