ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
כיצד ינהגו בליכוד

אופוזיציה מאתגרת: ההטרלה המבריקה של סיעת 'ימינה' לנתניהו

אתגר ראשון שמציבה סיעת 'ימינה' מספסלי האופוזיציה לראש הממשלה נתניהו - החוק הצרפתי שנטחן עד דק בתקשורת בשנים האחרונות. מדובר בחוק שימנע חקירת ראש ממשלה מכהן למעט בעבירות חמורות | בתנועה לאיכות השלטון תקפו: "במאבק על ליבו של הנאשם בפלילים - בנט וסמוטריץ שוברים שיאים של פתאטיות"

אופוזיציה מאתגרת: ההטרלה המבריקה של סיעת 'ימינה' לנתניהו
בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

סיעת ימינה הניחה היום (שני) על שולחן הכנסת הצעת "חוק צרפתי", שתמנע חקירות נגד ראש ממשלה מכהן למעט בעבירות חמורות.

ב'ימינה' מסבירים: "כפי שאנחנו רואים בימים האלה, חקירות ומשפט פלילי נגד ראש ממשלה מכהן פוגעים מאוד ביכולתו לתפקד ומעניקים כח יתר לפרקליטות".

לדבריהם, "הפרדת הרשויות מחייבת למנוע מצב בו ניתן יהיה להלך אימים על ראש ממשלה מכהן ולסכל את בחירת הציבור הדמוקרטית באמצעות רדיפה משפטית".

"בתקופה האחרונה אנחנו עדים בצורה הכי מוחשית לנזקים הכבדים שגורמות חקירות נגד ראש ממשלה מכהן לדמוקרטיה", טוענים בסיעת האופוזיציה, "ליציבות השלטונית, ולאמון הציבור במערכת אכיפת החוק, שנתפסת, בצדק, כשחקן פוליטי".

לסיכום הם אומרים כי "הפתרון למציאות המעוותת הזו אינו בנאומים וצעקות אלא בחקיקה. נבחרנו כדי לתקן".

מדובר בהטרלה מבריקה מצד 'ימינה' שמנסה לאתגר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהביך אותו, שכן במצב הנתון כש'כחול לבן' ו'העבודה' בתוך הממשלה אין סיכוי שחוק כזה יזכה לרוב, כך שבפרוטוקולים של הכנסת יירשם לזכרון עולם, שנתניהו התנגד לחקיקת חוק צרפתי, שיציל אותו ואת הבאים אחריו מחקירות.

בתנועה לאיכות השלטון, "פחות" אהבו את המהלך ותקפו את חברי סיעת 'ימינה': "כמה מפתיע לגלות שהחוק הראשון שמבקש לקדם "לוחם השחיתות" נפתלי בנט, מי שרק לפני מספר שבועות הכריז כי ילחם בשחיתות אם ישב באופוזיציה, הוא חוק מביש שכל מטרתו היא למלט ראש ממשלה מאימת הדין".

עוד הוסיפו בתנועה ואמרו כי מדובר "במאבק על ליבו של הנאשם בפלילים - בנט וסמוטריץ שוברים שיאים של פתאטיות. אם אכן יקודם החוק, בכוונת התנועה להתנגד לו בכל האמצעים העומדים לרשותה".

מפלגת ימינה התנועה לאיכות השלטון החוק הצרפתי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד