י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עבר כמה גלגולים

בגיל 84: מת התנין שיוחס להיטלר ימ"ש

אחרי שעבר כמה גלגולים בעולם ושרד את מלחמת העולם השניה, התנין שנפוצו שמועות כי היה שייך לצורר הנאצי, הלך לעולמו בשיבה טובה | מעט על קורות חייו שהחלו בארה"ב והסתיימו ברוסיה

בגיל 84: מת התנין שיוחס להיטלר ימ"ש
תנין. אילוסטרציה צילום: unsplash

גן החיות במוסקבה דיווח אמש (ראשון) כי תנין זקן בן 84 שיוחס לאדולף היטלר ימ"ש, מת מזיקנה בגן החיות. התנין עם השם סטורן, נמלט מגן חיות בברלין בהפצצת בעלות הברית ב-23 בנובמבר 1943. אך נראה כי התנין באורך 3.5 מטרים שרד בכוחות עצמו למשך שארית המלחמה עד שגילו אותו חיילים בריטים בשנת 1946.

איש אינו יודע בדיוק היכן וכיצד שרד התנין בשנים של המלחמה, אך לאחריה הוא הועבר לגן חיות במוסקבה על ידי חיילי צבא רוסיה, שם הוא חי בשלווה מאז.

"לסטורן היו חיים ארוכים ומגוונים", נמסר מגן החיות. "זהו עידן מדהים ביותר, תנינים בטבע נוטים לחיות מקסימום 50 שנה."

גן החיות במוסקבה פרסם סרטון של התנין בטוויטר. "לגן החיות במוסקבה היה הכבוד להחזיק את התנין למשך 74 שנים. הוא הכיר רבים מאיתנו כילדים. אנו מקווים שלא אכזבנו." כתבו.

התנין נולד ככל הנראה בארצות הברית בשנת 1936 לפני שעבר לברלין. לאחר שהגיע לרוסיה דווח כי הוא היה שייך להיטלר ימ"ש, אך שמועה זו מעולם לא בוססה.

בהודעת גן החיות של מוסקבה נמסר כי "המיתוס שהוא לכאורה היה באוסף של היטלר ולא בגן החיות של ברלין, לא מבוססת," השמועה נפוצה גם בגרמניה, אך אין לכך הוכחה.

גן החיות לא אישר את השמועה. ומסר כי "גם אם היה שייך למישהו בתיאוריה – בעלי חיים אינם מעורבים במלחמה ופוליטיקה".

תנין אדולף היטלר גן חיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד