י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צרות בצרורות

האולטימטום שהוצב לאל על: עד סוף השבוע

בעודה נאבקת לשרוד ומחפשת מתווה לשיקום החברה, אל על מקבלת איום מצד רשות שדות התעופה שדורשת את מלוא החובות שלה כלפיה עד סוף השבוע

האולטימטום שהוצב לאל על: עד סוף השבוע
מטוסי אל על חונים בשדה התעופה צילום: משה שי, פלאש 90

רשות שדות התעופה פנתה היום (שני) לאל על ודרשה ממנה לשלם את חובותיה לרשות עד סוף השבוע, הרשות איימה במכתב שבמידה ולא תשלם את החובות, שעומדים על עשרות מיליוני שקלים, הם ינקטו בהליכים משפטיים ועיקולים. זאת בזמן שהחברה נמצאת בקשיים ופועלת לקדם תוכנית התייעלות ולהחזיר את הפעלת הטיסות לסדרן, כך דווח בחדשות הערב ב'כאן 11'.

מוקדם יותר עלה על שרטון המשא ומתן בין נציגי הטייסים, ועד העובדים וההנהלה. הישיבה שקיימו בניסיון להסכים על קיצוצים פוצצה לאחר שהידרדרה להנפת כסאות וכמעט למכות, כך סיפר אחד המשתתפים בדיון. בהסתדרות מאשימים את ועד העובדים הכללי של אל על בפיצוץ הישיבה ובפעולה בניגוד להוראות ההסתדרות. עקב המחלוקת, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד השעה את כל החברים במועצת עובדי אל על.

בתגובה לאירועים הוציא מנכ"ל אל על גונן אוסישקין אגרת מיוחדת לעובדי החברה. באירגרת הוא קרא להימנע מאלימות והוסיף שהתנהגות כפי שהייתה בישיבה לא תתקיים עוד בחברה. "היום נחצה קו אדום, כאשר ישיבת מו"מ להתייעלות בהובלת ההסתדרות עם נציגי הטייסים פוצצה, תוך שראשי נציגות העובדים נוהגים באלימות מילולית תוך פגיעה והסבת נזק לרכוש", כתב אוסישקין.

"אנו מבינים כי מדובר בימים קשים וכואבים, אך לא נאפשר אלימות מכל סוג, מאחר ומדובר באובדן דרך מוסרית ומדרון מסוכן. אני בטוח כי כל אנשי אל על מצטרפים אלי בגינוי אלימות בכל צורותיה ולא משנה מהן הנסיבות", הוסיף מנכ"ל אל על.

אל על רשות שדות התעופה משבר כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד