י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שניים מתוך 99 ניצלו

האם הטייסים שכחו להוציא גלגלים בנחיתה

מומחי תעופה בפקיסטן ממשיכים לחקור את נסיבות התרסקות מטוס הנוסעים ביום שישי האחרון מעל שכונת מגורים. ההערכה בשלב זה היא שהטייסים שכחו לשחרר את הגלגלים לפני הנחיתה, כך הסיקו משמיעת הקלטות מהקוקפיט

האם הטייסים שכחו להוציא גלגלים בנחיתה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מטוס איירבוס ביצע נחיתת בטן לאחר שהטייס שכח לפתוח את הגלגלים, המטוס המריא שוב ברגע האחרון, אך אז הסתבך והתנגש בשכונת מגורים בניסיון השני לנחות, 97 אנשים נהרגו על סיפונו, שניים בלבד ניצלו.

הטייסים של טיסה 8303 של חברת פקיסטן איירליינס שהתרסק בקראצ'י - פקיסטן ביום שישי האחרון, ככל הנראה שכחו להוציא את הגלגלים של המטוס לפני הנחיתה, כך מעריכים אנליסטים ומנתחי טיסות עם שמיעה של הקלטות של תא הטייס.

מומחים טוענים כי הטייס הוא הבכיר ביותר של חברת התעופה וטייס המשנה הפסיקו בפתאומיות את הנחיתה הראשונית שלהם. במהלך הניסיון להסתובב כדי לנחות בפעם השנייה שני המנועים נפגעו מה שגרם למטוס לצלול לשכונת מגורים, ו-97 מתוך 99 האנשים שהיו על סיפונו נהרגו, למרבה המזל, איש מדיירי שכונת המגורים לא נהרג.

על פי הדיווח בפקיסטן, אנשי בקרת שדה התעופה יעצו פעמיים למטוס לשנות את אופן נחיתתו בפעם הראשונה על סמך הנתונים שהם קיבלו, בנתונים נראה המטוס יותר גבוה מהגובה בו מתחילים להנמיך לקראת הנחיתה הסופית, אך הטייסים לא הקשיבו להוראות, אחד מהבודקים ששמו לא פורסם, אמר כי משהו הסיח את דעתו של הטייס והוא לא שמע את אות האזהרה, העובדה שקולו של הטייס היה מאד רגוע, מראה כי הוא לא הבין שהוא בסכנה. עדויות משני ניצולי המטוס היחידים מאשרים כי המטוס הפסיק את הנחיתה הראשונית שלו וניסה להסתובב לנחיתה שנייה. ובמהלך הסיבוב המטוס נפל מהשמיים הישר לבנין המגורים.

קובץ אודיו מבקרת תנועה אווירית שפורסם בתקשורת הפקיסטנית מאשר כי הטייס דיווח על תקלה במנוע וקרא לעזרה לפני ההתרסקות.

כזכור, ביום שישי האחרון מטוס של חברת פקיסטן איירליינס התרסק בעיר קראצ'י, ו-97 איש נהרגו מתוך 99 הנוסעים שהיו על סיפונה, ניצול אחד, מוחמד זובייר בן ה-24, סיפר על הצלתו מהתופת שהתרחשה בשל תקלת מנוע אפשרית.

מוחמד זובייר בן ה-24 סיפר בשבת כיצד שמע "ילדים בוכים" כשניסה לטפס בין שברי המטוס של חברת פקיסטן איירליינס שהתרסק לתוך שכונת מגורים.

זובייר הוא אחד משני הנוסעים היחידים ששרדו את ההתרסקות הקטלנית ביום שישי האחרון, כאשר הניצול הנוסף הוא זאפר מסוד, מנהל בנק מקומי.

כאשר טיסת PK 8303 מסוג איירבוס A320 מעיר לאורי לעיר קראצ'י החלה לרעוד באוויר, זובייר סיפר שהוא חשב שזו סתם סערה. לאחר מכן הודיע ​​הטייס לנוסעים כי הנחיתה יכולה להיות "בעייתית".

לפתע המטוס שאמור היה לנחות בשעה 14:30 החל להתנועע באוויר, רגעים אחר כך כשהתקרב לשדה התעופה הבינלאומי, הוא נעלם מהראד והתרסק המטוס בשכונת מגורים צפופה של קראצ'י.

"ראיתי כל כך הרבה עשן ואש. שמעתי אנשים בוכים, ילדים בוכים", תיאר זובייר. הניצול הצליח לזחול את דרכו החוצה מהריסות העשן ובסופו של דבר הובהל לבית חולים. הוא סבל מכוויות, אך נמצא במצב יציב.

התרסקות מטוס פקיסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד