י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משטרת שוליים: אברך בן 56 פצוע קשה

הרב יהודה סיטון מבני ברק, בן 56, אב ל-11, נקלע לקרבות בין המשטרה לנוער שוליים במאה שערים - ונפצע קשה בראשו. עדי ראיה: שוטר הכה בו באלה. המשטרה: נוער השוליים אשם • תיעוד וידאו

פצוע חרדי בהפגנה. תמונת אילוסטרציה
פצוע חרדי בהפגנה. תמונת אילוסטרציה




לא כך תיאר לעצמו הרב יהודה סיטון, אברך בני-ברקי, ואב ל-11 ילדים, את סיום חג הסוכות. האברך, שבא לחגוג את סיום חג שמחת תורה המרומם באחד מבתי המדרשיות החוגגים את ההקפות שניות ברוב-עם בשכונת גאולה הירושלמית, נקלע שלא מרצונו לזירת קרבות בין משטרת ישראל לנוער השוליים שמסתובב באיזור - נוער הצמא למעט אקשן שיכניס קצת צבע בחייו המשמימים.

הסיפור כולו החל כבר משעות הלילה המוקדמות. העסקנים שמכירים את ה'סחורה' שפוקדת את איזור שכונות גאולה-מאה שערים, החליטו להכין מבעוד מועד פצצות סירחון, העשויות מדגים שהוחמצו בשמש קופחת במשך שעות ארוכות, ומיד עם צאת החג, פיזרו את הפצצה ברחבי שכונת גאולה.

אך מסתבר שהסירחון החזיק מעמד שעות בודדות בלבד, ולקראת השעה 1 בלילה, שבה הרוח הירושלמית לנשוב ברחובות החרדיים, ולהנעים את זמנם של נוער השוליים, שפרקו את יגונם המתמשך על העוברים והשבים.

החסידויות שמרכזיהם ממוקמים במאה שערים הבינו כי הדרך היחידה להתמודד עם המטרד המתמשך, הוא באמצעות שיתוף פעולה עם המשטרה. כוחות שיטור שהוזמנו למקום הפליאו את מכותיהם בנוער המתגודד בצידי הדרכים.

אלא שלצד הטיפול בנוער השוליים אירע מקרה מזעזע: הרב יהודה סיטון, שחזר מאחד ממוקדי ההקפות בסמוך לשכונת מאה שערים, נתקל בשוטרי יס"מ, ואחד מהם, שלא הבחין במי הוא מכה, נתן לו מכה בראשו באלה משטרתית. האברך, שלא רגיל לקרבות מגע, נמלט לחצר סמוכה, ועקב החושך נפל מגובה ונפצע באורח קשה, כשהוא סובל מפגיעת ראש קשה. הוא אושפז בבית חולים כשהוא מורדם ומונשם.

האירוע מגובה בעדויות ראיה של רבים מהנוכחים במקום, אך במשטרת ישראל לא ממהרים ליטול אחריות. דוברות המשטרה הוציאה הודעה, לפיה האברך נמלט לחצר החשוכה, מפחד נוער השוליים שהשתולל במקום, ולא בעקבות מכה שקיבל מאלה משטרתית. אך, כאמור העדויות של הנוכחים במקום, כמו גם עדויות אנשי ההצלה, מספרות סיפור אחר לחלוטין.

בתוך כך, עצרה המשטרה מספר נערים החשודים בהתפרעויות בשכונת מאה שערים. העצורים ברובם היו שתויים, וסיפרו בחקירתם, כי ההשתוללות המיותרת נבעה משיעמום, ולא מרצון להזיק לתושבי שכונת מאה שערים.


מצלמת אבטחה בספריית חב"ד 'היכל מנחם' תיעדה את האירוע: הרב יהודה סיטון, שנפצע קשה, מתועד רץ מרחוב ישעיהו לעבר הספרייה ברחוב שטראוס. צפו בווידאו

נא להתפלל לרפואת יהודה בנימין בן רחל

.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד