י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נאום 'אני מאשים'

הפודיום שהוברח והצילום שהוגנב: כך הפתיע נתניהו את ביהמ"ש

נאום 'אני מאשים': בהנהלת בתי המשפט הופתעו מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני המשפט, וגם מהתמונה הקבוצתית באולם עם השרים וחברי הכנסת • בבית המשפט הציעו לנתניהו פודיום שיש במקום אולם אנשי נתניהו סירבו והתעקשו להביא דווקא את זה הממלכתי • כל הפרטים

הפודיום שהוברח והצילום שהוגנב: כך הפתיע נתניהו את ביהמ"ש
ראש הממשלה בנאומו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יומיים חלפו מאז נאום 'אני מאשים' שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו מתוך כותלי בית המשפט המחוזי, ובהנהלת בתי המשפט עדיין מופתעים מהדרך בה העובר הנאום, וגם מהצילום הקבוצתי של נציגי הליכוד ש"נעשה שלא כדין".

על פי הדיווח הבוקר ב'כאן חדשות', מתברר כי על אף שבלשכת ראש הממשלה הודיעו להנהלת בית המשפט כי ראש הממשלה נתניהו יישא דברים, הם עדיין הופתעו לגלות כי הנאום הוסתר.

בהנהלת בית המשפט הופתעו גם לראות בשידורים בתקשורת כי אנשי לשכתו של נתניהו הצליחו להכניס לבית המשפט את הפודיום הרשמי של ראש הממשלה ועליו הלוגו של מדינת ישראל. זאת על אף שבבית המשפט הציעו לנתניהו פודיום שיש במקום, אלא שנתקלו בסירוב ואז גילו שקיים פודיום אחר.

דבר נוסף שהפריע להנהלת בית המשפט: הצילום הקבוצתי באולם בית המשפט הריק שהוקצה לראש הממשלה להמתנה לקראת הדיון בעניינו, במהלכו צולמו במפתיע שרי וחברי הליכוד שהתלוו לראש הממשלה.

לטענת הנהלת בית המשפט הדבר נעשה בניגוד לדין, וזאת כאשר קצת ממלוויו ובהם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה נעמדו על ספסלי בית המשפט.

הפודיום עליו נשא נתניהו את נאומו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נאום נתניהו המלא

"מנסים להפיל אותי ואת מחנה הימין. למעלה מעשור שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי, אז בשנים האחרונות מצאו פטנט חדש. גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו יחד לעיתוני השמאל, אני קורא להם 'רק לא ביבי', כדי לתפור לי תיקים הזויים.

המטרה היא להפיל ראש ממשלה חזק מהימין וכך להרחיק את המחנה הלאומי מהנהגת המדינה. לא אכפת להם אם יבוא פודל צייתן מהימין אבל אני לא פודל, אני לא מוכן להתאתרג, אני לא מוכן לעקור יישובים, אני לא מוכן לעשות כל מיני דברים ולכן צריך להפיל אותי בכל דרך.

שמעתי אתמול את (רוני) אלשיך, הוא הטיף בצדקנות על טוהר מידות. זהו אותו אלשיך שהעביר מיליונים מכספי משלם המיסים ללא מכרז ליועץ התקשורת שלו, אותו אלשיך שעבר עבירה פלילית כשהדליף בשידור חי מהחקירות בענייני. שטפל עליי עלילת שווא כאילו שלחתי חוקרים נגדו.

פעמיים התערבה חבורת 'רק לא ביבי' ברגל גסה בבחירות. ערב הבחירות באפריל 2019 הם הזדרזו לפרסם כתב חשדות נגדי. הם היו בטוחים שנתרסק בבחירות. זה לא קרה, אז הם ניסו עוד פעם. ערב הבחירות האחרונות במארס הם ניסו עוד פעם, הם הגישו כתב אישום וזו היתה אמורה להיות מכת מוות. הם עשו הכל כדי שלא אעמוד פה כראש ממשלה אלא כפוליטיקאי מובס וחפוי ראש.

אבל אזרחי ישראל, אתם הרבה יותר חכמים ממה שהחבורה הזאת חושבת עליכם, עלינו. ב-2015 קיבלתי 980 אלף קולות. חמש שנים לאחר מכן, עם כתב אישום תפור ומופרך, קיבלתי 1,350,000 קולות. זה גידול של כמעט 40%. זאת הבעת אמון עצומה בי והבעת אי אמון עצומה בהם.

לכן אני ניצב פה היום כראש הממשלה בגב זקוף ובראש מורם. אני דורש, חישפו הכל, גלו הכל. נציגי התקשורת, אני יודע למה אתם כאן. אתם רוצים לצלם אותי בבית המשפט כחלק ממסע התעמולה רק לא ביבי שלא נפסק אפילו לרגע. אני רוצה שהציבור יראה את כל התמונה. שהציבור יידע את כל האמת. ולכן הבקשה הראשונה שלי מבית המשפט היא שקיפות מלאה. אני מבקש שהכל ישודר בשידור חי. שידור רציף ולא מצונזר.

רק ביום חמישי האחרון אחד מהם ערך, דרוקר, משפט שדה נגדי בנוסח סובייטי. זה חסר תקדים בשיבוש מהלכי משפט והדחת עדים. לאחד אמרו אם לא תעיד נגד נתניהו תלך לכלא, ולאחר אמרו אם תשנה את העדות שלך בעד נתניהו, תלך לכלא.

הגשנו עוד תלונה ליועץ המשפטי לממשלה, בוא נראה מה ייצא מזה, אחרי שהוא דחה את כל התלונות שהגשנו נגד מבול ההדלפות הפליליות מהחקירה שיצאו מהבניין שלו. האם הפעם סוף סוף הוא יתייחס לתלונה? במקום הדלפות ושקרים, אני מציע פתרון פשוט. שהכל ישודר מלא מלא. בלי עריכה, שהכל ייחשף.

אני דורש שייחשף המסמך המטלטל ששלח משרד המשפטים למבקר המדינה ב-2017. אותו משרד משפטים שב-2019 חתם על כתב האישום נגדי, שנתיים קודם לכן שלח מסמך למבקר המדינה ובו הוא קבע שלא נפל רבב בפעולותיי בנושא המרכזי בכתב האישום. בכל מיני תירוצים המסמך הזה לא מגיע אליי והוא לא מגיע אליכם, הציבור, כי הוא מפרק להם את התיק והוא מונע מהם להפיל ראש ממשלה מהימין.

רסמו מיד את המסמך ששלח משרד המשפטים למבקר המדינה. אני דורש לפרסם עוד דברים. אני דורש לפרסם את התמלילים של החקירות שבהם השתמשו באמצעים עברייניים, כולל סחיטה באיומים שהופעלו במטרה להדיח עדים שהפלילו אותי בעדות שקר. אני דורש לפרסם את החקירה שבה הפגישו עד עם אשה מסוימת ואיימו עליו, אם לא תיתן לנו מה שאנחנו רוצים נגד נתניהו, נהרוס את משפחתך.

זה שלטון החוק? זו דמוקרטיה? איפה נשמעו דברים כאלה בדמוקרטיות? אני אגיד לכם מה עוד לא קרה בדמוקרטיות. בכל 244 שנות קיומן של דמוקרטיות מאז הצהרת העצמאות של ארה"ב, לא הוגש נגד אף אדם כתב אישום בגין סיקור עיתונאי אוהד. אגב, במקרה שלי זה גם לא היה. אני ומשפחתי, ראש הממשלה ומשפחתו הכי מושמצים בתקשורת בתולדות המדינה, דווקא נגדי הגישו אישום על סיקור אוהד.

המציאו סעיף מיוחד בעבורי שלא קיים באף ספר חוקים בארץ ובעולם. תפרו אותו במיוחד בשבילי ורק בשבילי. קולקציית נתניהו. איך אמר שי ניצן הטהרן? זה תקדים אבל תמיד יש פעם ראשונה. 244 שנים זה לא היה. לגמרי במקרה זה נפל עליי. כי כשצריך לחסל אותי, ראש ממשלה חזק מהימין, הכל אבל הכל אפשרי.

כאן כמובן עולה השאלה, איך גיבה היועמ"ש את כל המהלכים הפסולים האלה וחתם על כתב האישום המופרך הזה? האם לוחצים עליו? האם יש לו משהו להסתיר? משהו אישי? האם המשהו הזה הן אותן קלטות סודיות שמוסתרות בכספת במשרד המשפטים? מי יודע. אני דורש לפרסם כאן ועכשיו את כל הקלטות של היועץ כי אין מחטא טוב יותר מאשר אור קרני השמש.

חובה להסיר עכשיו את כל צווי איסור הפרסום כי אם הציבור יידע את כל האמת, כל התיקים הללו יתפוררו. אני שומע את זה מכל כך הרבה אזרחים. הם אומרים לי 'ביבי תהיה חזק, אנחנו לא קונים את השטויות האלה. כולנו מבינים שתפרו לך תיקים. גורמים במשטרה, בפרקליטות ובתקשורת מנסים לבצע הפיכה שלטונית בניגוד לרצון העם'.

אני רוצה להרגיע את כולכם. בעזרתכם ובעזרת השם אמשיך להילחם. לא אתן להם להפיל אותנו. בזמן שהתקשורת תמשיך להתעסק בשטויות, אני אמשיך להנהיג את מדינת ישראל ולטפל בנושאים שבאמת חשובים לכם – להחזיר את מקומות העבודה שאיבדנו במשבר הקורונה, לחזק את הכלכלה שלנו, להמשיך להציל את חייהם של אלפי ישראלים לקראת אפשרות של גל קורונה שני ומעל הכל לשמור על הביטחון ולשמור על החיים שלכם. מדינת ישראל היא שליחות חיי ואמשיך ביתר שאת לשמור עליה, לשמור עליכם".

בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד