י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קריית מלאכי

השקרים של מפקד המשטרה שזיכו את העיר בפרס על הורדת הפשיעה

תחקיר של 'כאן 11' העלה שבתחנת המשטרה בעיר נחקרו אזרחים שהתלוננו על פשיעה בגין מסירת תלונות כוזבות, סווגו תיקים בצורה לא נכונה - והכל כדי ליצור מצג שווא של נתוני פשיעה נמוכים

השקרים של מפקד המשטרה שזיכו את העיר בפרס על הורדת הפשיעה
ניידת משטרה. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

מסתבר: משטרת קריית מלאכי זייפה במשך שנים נתונים כדי לשפר את נתוני הפשיעה בעיר, כך עולה לכאורה מתחקיר שערך העיתונאי אוריה אלקיים ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, השיטה התנהלה כך שאזרחים שבאו להתלונן על פריצות וגנבות, נחקרו באזהרה בחשד למסירת הודעה כוזבת, ולחלקם אף נפתח תיק פלילי.

מהתחקיר עולה כי באופן שיטתי, משטרת קרית מלאכי - בהנחיית המפקד - לא נתנה אישור מסירת תלונה לאזרחים שהגישו תלונה על פשע, בכדי להראות שאין נתוני פשע בעיר. לאור זאת, אזרחים שרכביהם נגנבו לא יכולים היו לתבוע את חברת הביטוח. חלק מהאזרחים נשלחו לבדיקת פוליגרף לאימות התלונה שלהם.

מהתחקיר עולה כי השיטה הצליחה ובשנת 2017 זכתה תחנת קרית בפרס על הורדת הפשיעה בעיר, אלא שבמקום מלחמה בפשיעה, נלחמו לכאורה שוטרי התחנה במלאכי אזרחים חפים מפשע.

אלעד (שם בדוי), חוקר לשעבר בתחנה, סיפר לכאן חדשות: "יש רחובות שאם אתה גר בהם ונגנב לך הרכב, לא רק שהגניבה לא תיחקר, אלא אתה תחטוף תיק פלילי על זה שנגנב לך הרכב". דוד, חוקר נוסף לשעבר, סיפר את רגשות האשם שנגרמו לו כתוצאה מהעבודה בתחנה: "ליבי כואב על אותם אנשים מסכנים. אתה מרגיש עבריין, ולא בשביל זה התגייסת למשטרת ישראל", בהקלטה נוספת שנחשפה בתחקיר, נשמע קצין בכיר בתחנה מקלל חוקר על כך שהחליט לשחרר אדם ממעצר. האדם שוחרר בהחלטת קצינה וחוקר לאחר שלא הייתה עילה להשאירו במקום.

בתגובה לתחקיר נמסר מהמשטרה "לאור חשש לאי סדרים בהתנהלות חלק מבעלי התפקידים בתחנת קריית מלאכי, מונה קצין בודק, ובמקביל הנושא מצוי בבדיקה במחלקה לחקירות שוטרים. בהחלטה ארגונית עוד טרם קבלת המסקנות, מספר מעורבים הועברו מתפקידם עד לקבלת החלטה בעניינם. הנושא עדיין מצוי בבדיקה ומטבע הדברים לא נוכל להתייחס לגופם של דברים".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיב "התחקיר מעלה תמונה מדאיגה מאוד. המעשים שלכאורה נעשו כאן לא יכולים להתקיים במשטרה מתוקנת. בביקורי הבוקר במחוז הדרום שוחחתי על כך עם מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן ועם מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם סופר, וביקשתי לקבל לידי את ממצאי התחקיר כדי ללמוד את הנושא לעומק".

משטרה קרית מלאכי אוריה אלקיים אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד