י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נגיד בנק ישראל

"ההתאוששות מהמשבר תימשך זמן רב יותר משחשבו בהתחלה"

בראיון לכאן חדשות אמר נגיד בנק ישראל פרופסור אמיר ירון כי "יש אי ודאות גדולה מאוד באשר לכמות הישראלים שיחזרו ממעגל האבטלה והחל"ת וסדר הגודל של צמיחת המשק"

"ההתאוששות מהמשבר תימשך זמן רב יותר משחשבו בהתחלה"
פרופ' אמיר ירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון, התראיין אתמול לכאן חדשות ואמר כי קצב ההתאוששות של המשק ממשבר הקורונה יהיה איטי מכפי שהעריכו תחילה. ירון אמר כי "יש אי ודאות גדולה מאוד באשר לכמות הישראלים שיחזרו ממעגל האבטלה והחל"ת וסדר הגודל של צמיחת המשק".

ירון אמר בשיחה לכאן חדשות כי לדבריו, ההתאוששות מהמשבר תימשך זמן רב יותר משחשבו בתחילה, הוא הסביר כי הסיב לדבר הוא שסוגיית "התו הסגול" והמגבלות על הפעילות במשק, בין השאר בתחומי המסעדות והתעופה, יישארו איתנו זמן רב יותר משחשבו, גם בשנת 2021.

הנגיד ירון מתח ביקורת מרומזת על העיכוב ביישומם של צעדי הסיוע למשק. "אנחנו חייבים שלא להיתפס לרצון לייצר תוכנית מושלמת בזמן משבר", הדגיש הנגיד, לדבריו הסיוע צריך לחלחל מהר יותר לציבור.

בחדשות הערב בכאן 11 פורסמו פרטים נוספים על ממדי הנזק שהמשק הישראלי ספק בעקבות הקורונה. הצמיחה במשק ירדה ביותר מ-7% בשלושת החודשים הראשונים של השנה, לעומת הרבעון האחרון של השנה שעברה. זוהי הירידה החדה ביותר בצמיחה ב-20 השנים האחרונות.

מנתוני הלמ"ס עולה שההוצאה בישראל לצריכה פרטית ירדה ביותר מ-20%. ההוצאה על מוצרים כמו בגדים נעליים, מוצרי בית ומוצרי חשמל ירדה בכמעט 32%. ייבוא סחורות ושירותים ירד ב-27.5%. בייבוא שירותי תיירות נרשמה צניחה של 85%.

הנתונים האלה מתבקשים, כשלפי נתוני הלמ"ס יותר ממיליון ישראלים וחצי, שהם כמעט 40% משיעור המועסקים במשק, לא עבדו בחודש אפריל בעקבות המשבר. כמו כן, בגלל שהנתונים לא כוללים את חודש אפריל, שבו היה שיא המשבר, ההערכה היא שאם לא תהיה התאוששות של המשק בחודש הבא – הנתונים של הרבעון השני של 2020 צפויים להיות אף גרועים יותר.

קורונה פרופ' אמיר ירון בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד