י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא רואה את אסד ממטר"

המנהיג העליון פרסם איור וגרר ביקורת בסוריה

איור שפרסם המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי ח'אמנאי, עוררה סערה בסוריה לאחר שבאיור, שפורסם לכבוד 'יום ירושלים', נראה הנשיא הסורי אסד נדחק לשורה האחרונה בעוד מקדימים אותו מזכ"ל חיזבאללה נסראללה, וכן  מנהיג חמאס איסמעיל הנייה

המנהיג העליון פרסם איור וגרר ביקורת בסוריה
נשיא סוריה בשאר אל אסאד צילום: רויטרס

פרסום איור תמים ע"י האייתוללה עלי ח'אמנאי, עוררה סערה בעולם הערבי. מנהיגה העליון של איראן, ח'אמנאי, פרסם אתמול (שני) באתר האינטרנט שלו איור, בו נראים מנהיגים מוכרים שאירן תומכת בהם מתפללים על רקע מסגר אל אקצא, לצד כיתוב בערבית ופרסית: "נתפלל בירושלים",

באיור שפרסם המנהיג נראה נשיא סוריה אסד נדחק בשורה האחורית. הדבר עורר סערה ברשתות החברתיות בסוריה ונוצר שיח על דחיקתו של הנשיא בשאר אסד לשורות האחוריות של המנהיגים שמופיעים באיור, כך דווח בערוץ 12.

באיור נראים בשורה הראשונה של המנהיגים: מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, בשורה השנייה עומד מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה, ומנהיגים נוספים שאירן תומכת בהם. ברקע, בדמות ענן, ניתן לראות את קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה שחוסל על ידי ארה"ב.

לעומתם, נשיא סוריה בשאר אסד נמצא בשורה הכמעט אחרונה. הדבר הזה עורר כאמור רעש גדול ברשתות החברתיות בסוריה. אחד מהגולשים הגיב לאיור בכעס וטען כי "אירן לא רואה את בשאר אסד ממטר", וגולש אחר ראה באיור כהוכחה למעמדו הנחות של נשיא סוריה בעיני האירנים, וכתב: "האם ידעתם מה הערך של בשאר אסד באירן?".

הדבר אולי יכול לרמז על מתיחות בין איראן לסוריה בנוגע להתבססות האיראנית בסוריה, כידוע איראן עושה כל מאמץ על מנת להעמיק את אחיזתה בסוריה בכדי להתקרב לגבול עם ישראל וליצור משם איום קרוב למדינת ישראל, ישראל מנגד מגבירה את תקיפותיה על בסיסים של איראן במדינה וייתכן כי סוריה רואה משום כך בעין רעה את התבססותה של איראן במדינה.

בשאר אל אסד האיתוללה עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד