י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אני עדיין כאן"

ארגון הבריאות: התרופה של טראמפ גורמת למוות

ארגון הביאות העולמי נגד נשיא ארצות הברית. טראמפ הודיע לפני כשבוע כי הוא לוקח הידרוקסיכלורוקווין "כאמצעי מניעה נגד קורונה". בארגון הבריאות העולמי מזהירים: מגביר את הסיכוי למוות

ארגון הבריאות: התרופה של טראמפ גורמת למוות
אילוסטרציה צילום: Chen Leopold/Flash90

ארגון בריאות העולמי הודיע אמש (שני) כי השהה את הניסויים בתרופה הידרוקסיכלורוקווין.

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע לפני כשבוע כי הוא לוקח הידרוקסיכלורוקווין מזה כשבוע וחצי, "כאמצעי מניעה נגד קורונה". בהודעת יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום, נמסר כי הניסויים הופסקו עקב חשש לבריאות המטופלים. הידרוסיכלורוקווין היא תרופה נגד מלריה ונעשה בה שימוש גם לטיפול בדלקת מפרקים.

ההחלטה התקבלה לאחר שפורסם מחקר בכתב העת הרפואי "Lancet", ובו נחשף כי חולי קורונה שנטלו את התרופות הידרוקסיכלורוקווין וכלורוקין, המיועדות לטיפול במלריה, סיכוייהם למות גבוהים יותר. יחד עם זאת, יו"ר ארגון הבריאות העולמי ציין שקבוצה חוקרים מטעם הארגון ממשיכים לבחון את יעילות התרופה.

כשטראמפ נשאל בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן מדוע החל להשתמש בתרופה, השיב כי "שמעתי עליה דברים מאוד טובים". הוא סיפר שהוא נוטל כדור מידי יום, והסביר כי "בהמשך אפסיק לקחת את התרופה", אך הוסיף כי הוא מחכה לחיסון או למציאת תרופה לנגיף.

טראמפ ציין שהחל ליטול את התרופה בתיאום עם הרופא של הבית הלבן, וסיכם כי "עד כה נראה שאני בסדר גמור שאותה נטל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, באופן קבוע בשבועות האחרונים. הנשיא האמריקני טען כי "שמע דברים טובים" על התרופה, שאמורה לדבריו למנוע תסמיני הידבקות בקורונה.

למרות דבריו של טראמפ כי הוא לוקח את התרופה אתמול אמר הנשיא בריאיון הוא הפסיק לקחת את התרופה, אולם לא חזר בו מהטענה שהיא יעילה נגד קורונה. "סיימתי ליטול את התרופה", אמר נשיא ארה"ב בקצרה. "דרך אגב, למיטב ידיעתי, אני עדיין כאן".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד