י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשורה משמחת

משרד הביטחון: שתי תרופות התגלו כיעילות לקורונה

במשרד הביטחון מודיעים היום כי שתי תרופות שנועדו לטיפול במחלת "גושה", התבררו כיעילות נגד נגיף הקורונה. הבשורה הטובה היא שהתרופה יעילה גם נגד זנים אחרים של נגיפים

משרד הביטחון: שתי תרופות התגלו כיעילות לקורונה
pixabay

שתי תרופות שנועדו לטיפול במחלת "גושה", התבררו כיעילות נגד נגיף הקורונה, כך נמסר הבוקר (שלישי) ממשרד הביטחון. את המחקר ערך המכון הביולוגי בנס ציונה בהודעה על תוצאות המחקר הודגש כי תרופות אלה עשויות להיות יעילות גם נגד התפרצויות עתידיות של נגיפים חדשים.

במחקר שנערך במכון הביולוגי גילו כי הטיפול בנגזרות של שתי התרופות מוביל לירידה משמעותית ביכולת השכפול של נגיף הקורונה, הגורם להרס ותמותה של התא המודבק. ירידה זו מונעת נזק הנגרם לתאים לאחר הדבקה בנגיף הקורונה החדש. עד כה נבחנו התרופות על תרביות תאים, וכעת יעברו להיבחן על בעלי חיים.

הבשורה הטובה היא שהתרופה יעילה גם נגד זנים אחרים של נגיפים, כך ציינו במשרד הביטחון, יעילות נגד זני נגיפים ממשפחות שונות, בהן נגיפי שפעת וקדחת הנילוס המערבי. בכך ישנה אינדיקציה כי תרופות אלו הן בעלות פוטנציאל לטיפול במחלות נגיפיות שונות וכי הן עשויות להיות יעילות גם נגד התפרצויות עתידיות של נגיפים חדשים, אם יאושרו קלינית.

"מאחר שמדובר בנגזרות של תרופה מאושרת ושל תרופה הנמצאת בהליכי אישור מתקדמים, ניתן לבחון במהירות יחסית את יעילות תרופות אלו בחולים במחלות נגיפיות בכלל ובנגיף COVID-19 בפרט, ולהפוך אותן לזמינות לשימוש במהירות רבה יותר", מסרו.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד